موافقت با آزادی ۱۹ زندانی از ندامتگاه کرج

 بازدید رئیس کل دادگستری استان البرز از ندامتگاه مرکزی کرج منجر به بررسی مشکلات و درخواست‌های ۲۲۱ زندانی و منتهی به آزادی ۱۹ محبوس شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دادگستری البرز، رئیس کل دادگستری استان البرز و هیئت همراه وی با حضور در ندامتگاه مرکزی کرج ضمن دیدار و گفت و گو با زندانیان به درخواست‌ها و مشکلات مددجویان رسیدگی کردند.

این دیدار که با همراهی معاون نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان، سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر و کیفری یک استان، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرج، سرپرست محاکم کیفری ۲ کرج، سرپرست مجتمع شهید بنی جمالی و تعدادی از قضات شعب دادگاه‌های تجدیدنظر استان و دادگاه‌های کیفری دو کرج و محمدشهر برگزار شد، مدیران و قضات حاضر با تعداد ۲۲۱ نفر از زندانیان دیدار و گفت و گو کردند.

حسین فاضلی هریکندی در این بازدید با تاکید بر حضور منظم مدیران و قضات در ندامتگاه‌های استان برای بررسی پرونده‌های زندانی‌دار تصریح کرد: برنامه عملیاتی دادگستری کل استان و همچنین برنامه معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان، تکالیف متعددی در راستای اجرای برنامه تحولی قوه قضائیه در مجموعه قضایی استان البرز تعیین کرده است.

در دیدار انجام شده که درخواست‌های متعددی از قبیل تسریع در رسیدگی، پابند الکترونیک، آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات، زندان باز و نظام نیمه آزادی، تبدیل یا تخفیف در مجازات، اعسار و تقسیط، ادغام پرونده‌ها، مرخصی و درخواست عفو توسط زندانیان مطرح شد دستورات مقتضی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام آمار درخواست‌های طرح شده که گفت و گو با ۲۲۱ زندانی بود اضافه کرد: در این دیدار با درخواست پابند الکترونیک برای دو نفر، تخفیف و تعلیق مجازات برای ۱۳ نفر، تخفیف مجازات برای ۱۴ نفر موافقت شد و در مجموع با درخواست  ۱۹ نفر از زندانیان به منظور بررسی  و امکان آزادی از طریق نهادهای ارفاقی موافقت به عمل آمد.

وی تصریح کرد: در این دیدار همچنین دستورات مقتضی در خصوص تسریع در رسیدگی برای پرونده ۸۵ زندانی و مشاوره و ارشاد قضایی در خصوص ۷۲ نفر صادر شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403072216838
  • خبرنگار : 50022

برچسب‌ها