کودکان ژاپنی امسال با «اسپری بینیِ آنفلوآنزا» واکسینه می‌شوند

کودکان ژاپنی می‌توانند زمستان امسال با اسپری بینیِ بدون سوزن در برابر آنفلوآنزا واکسینه شوند.

به گزارش ایسنا، «فلومیست» (FluMist) سال گذشته مجوز دولت را دریافت کرد و از ماه جاری برای افراد بین ۲ تا ۱۸ سال تجویز می‌شود.

این واکسن نه تنها در خون بلکه در بینی و گلو، جایی که ویروس وارد بدن می‌شود، آنتی‌بادی ایجاد می‌کند. توزیع‌کننده آن ادعا می‌کند که این اسپری بینی به اندازه واکسن معمولی آنفلوآنزا موثر است.

یک کلینیک در توکیو از فردا (دوشنبه) استفاده از فلومیست را آغاز خواهد کرد. یک دختر ۵ ساله که در این کلینیک واکسینه شده است گفت که این اسپری ملایم است و هیچ آسیبی ندارد.

مادر او نیز گفت که اسپری بینی را انتخاب کرده است زیرا دخترش در ناحیه‌ای که سوزن تزریق می‌شود احساس خارش می‌کند. او گفت که نوع اسپری نیز راحت است زیرا فقط یک دز لازم است.

رئیس کلینیک می‌گوید برخی از والدین مجبور می‌شدند از واکسیناسیون کودکان خود صرف نظر کنند زیرا کودکان برای جلوگیری از تزریق واکسن بی قراری می‌کردند. او گفت واکسن بدون سوزن برای کودکانی که نمی‌توانند درد سوزن را تحمل کنند، بسیار مفید خواهد بود.

فلومیست حاوی نوع ضعیف شده سویه‌های ویروس زنده آنفلوآنزا است.

به گزارش ان اچ کی، انجمن اطفال ژاپن می‌گوید زنان باردار یا افرادی که دارای اختلالات ایمنی هستند باید از این محصول اجتناب کنند و واکسن‌های غیرفعال‌شده را انتخاب کنند.

این گروه می‌گوید از آنجایی که دریافت‌کنندگان اسپری بینی می‌توانند دیگران را با ویروس ضعیف‌شده آلوده کنند، اگر در اطرافشان مادران شیرده یا افرادی با ایمنی ضعیف باشند، باید نوعی تزریقی واکسن را انتخاب کنند.

کودکان مبتلا به آسم نیز ترغیب می‌شوند که واکسن‌های عادی را دریافت کنند زیرا اسپری بینی می‌تواند باعث خس‌خس سینه آنها شود.

شرکت داروسازی تولیدکننده FluMist می‌گوید ۶۷.۹ درصد از افرادی که در ژاپن تحت آزمایش بالینی قرار گرفتند، دچار عوارض جانبی از جمله گرفتگی بینی و سرفه شدند. این شرکت می‌گوید که در موارد نادر، افراد به آنفلوآنزا مبتلا شدند و تب کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403072216833
  • خبرنگار : 71658