حیدری: سفر رئیس مجلس به بیروت به جریان مقاومت روح تازه ای دمید

نایب رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به بیروت روح امید به جریان مقاومت بخشید و رژیم صهیونیستی نیز بیش از گذشته ناامید شد.

شهریار حیدری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پیام سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به بیروت در شرایط کنونی، بیان کرد: سفر آقای قالیباف به بیروت و حضور در مرکز بیروت که تحت بمباران رژیم صهیونیستی قرار دارد، از جهات مختلف قابل بحث و بررسی است. این سفر یک دلگرمی برای مردم لبنان و بیروت بود. از سوی دیگر این سفر نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح به همراه مردم لبنان و حزب الله است و در هیچ شرایطی جریان مقاومت را تنها نخواهد گذاشت.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر رئیس مجلس از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم لبنان قرار گرفت. اکنون رئیس مجلس می تواند وضعیت مردم لبنان را  به خوبی به روسای مجالس در نشست IPU در دژنو منتقل کند. همه روسای مجالس می دانند که رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران به بیروت سفر داشته و از نزدیک در جریان مصیبت های مردم لبنان قرار گرفته است. از نگاه بنده سفر به موقعی بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این سفر با معنا بود. رئیس مجلس خودش شخصا خلبان هواپیما بود و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای در میان بمب و موشک صهیونیست ها هواپیما را هدایت کرد و در فرودگاه بیروت نشست. این سفر به جریان مقاومت روح امید دمید. همچنین مردم لبنان نیز روحیه گرفتند. به نوعی در درون لبنان نیز اختلافات بین دولت و مجلس و گروه های مختلف وجود دارد، اما این سفر باعث تقویت وحدت در درون لبنان شد.

وی در ادامه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی نیز بیش از گذشته ناامید شد که با این بمباران های پی در پی و بی رحمانه نتوانست به هدف خود برسد. بعد از شهادت سید حسن نصرالله و هم قطاران ایشان برداشت این رژیم این بوده که جریان مقاومت با بمباران و موشک باران تمام خواهد شد. به نظر بنده این سفر بسیار پرمعنا و به موقع بود و بازتاب گسترده ای هم در داخل و هم در عرصه بین المللی داشت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403072216803
  • خبرنگار : 71560