یونیفل: هیچ طرفی نمی‌تواند به تنهایی درباره حضور ما در لبنان تصمیم بگیرد

سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) با اشاره به درخواست ارتش رژیم صهیونیستی برای خروج از پایگاه‌های خود در جنوب لبنان، اعلام کرد هیچ طرفی نمی‌تواند به تنهایی راجع به سرنوشت مأموریت نیروهای یونیفل در این منطقه تصمیم‌گیری کند.

به گزارش ایسنا، «آندریا تننتی»، سخنگوی یونیفل در گفت‌وگوی ویژه با روزنامه آمریکایی «الحره» اعلام کرد: نیروهای یونیفل به مأموریتی که شورای امنیت به درخواست دولت لبنان به آنها محول کرده، ادامه می‌دهند. بنابراین مأموریت یونیفل در جنوب لبنان تصمیم مشترک است و هیچ دولت یا طرفی نمی‌تواند به تنهایی درمورد این مأموریت تصمیم‌گیری کند.

وی دیروز گفته بود: نیروهای اسرائیلی از ما خواستند که پایگاه‌هایمان در طول خط آبی را ترک کنیم. ما با اجماع تصمیم گرفتیم که در پایگاه‌هایمان بمانیم، چراکه پرچم سازمان ملل باید در این منطقه برافراشته شود.

تننتی افزود: حفظ حضور بین‌المللی در جنوب لبنان ضروری است، حضور ما مهم است و باید دستوری را که به ما توصیه شده و در هفته‌های گذشته با مشکلات زیادی مواجه شده است، اجرا کنیم.

سخنگوی یونیفل با اشاره به تلاش این نیروها برای نظارت بر وضعیت میدانی علیرغم توانایی‌های محدود، تاکید کرد آنها تمام تلاش خود را برای اطمینان از هماهنگی در ارائه کمک‌های بشردوستانه به ساکنان جنوب لبنان انجام می‌دهند.

پیشتر یونیفل اعلام کرده بود پایگاه‌هایش در جنوب لبنان در پی ۲ حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی خسارت‌های شدیدی دیده و چهار نیرویش زخمی شده است.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072216775
  • خبرنگار : 71592