ایران پنجمین کشور صاحب فناوری تولید پروبیوتیک مایع خوراکی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید فرآورده پروبیوتیک مایع خوراکی برای درمان بیماری‌های گوارشی، نام ایران را در میان ۴ کشور صاحب این فناوری قرار داد.

به گزارش ایسنا، اکثر داروهایی که برای مشکلات گوارشی تجویز می‌شوند، شیمیایی هستند که می‌توانند عوارضی را در پی داشته باشند و در عین حال درمان‌های دایمی برای درمان این دسته از بیماری‌ها نیستند.

گروهی از محققان یکی از شرکت‌ها محصول خاصی را برای مشکلات گوارشی تولید کردند که می‌تواند مشکلات گوارشی را بدون داروهای شیمیایی رفع کند. این محصول، فرآورده پروبیوتیکی مایع خوراکی است. فرآورده‌های پروبیوتیک، فرآورده‌های حاوی میکروب‌های مفید برای سلامت انسان‌ها هستند که باعث ارتقای سیستم ایمنی و بهبود عملکرد دستگاه‌ گوارش بدن خواهد شد.

فرآورده‌های پروبیوتیک بیشتر دارویی و روغنی هستند ولی این شرکت با بهره گیری از فناوری خاصی، یک لایه و پوششی برای سویه پروبیوتیک ایجاد کرد تا این فرآورده‌ها نسبت به اسید معده مقاوم شود تا بتواند در روده که محل مناسبی برای این باکتری‌ها است، جذب بالایی داشته باشند.

کاربرد اصلی فرآورده پروبیوتیک مایع تولید شده این شرکت در درمان اسهال حاد ناشی از عفونت و کمک به مشکلات گوارشی ناشی از مصرف آنتی بیوتیک‌ها است. اثرات این فرآورده به گونه‌ای است که هم می‌تواند اثرات آنتی بیوتیک‌های مضر را در بدن کاهش دهد و هم خودش اثرگذاری بالایی در درمان بیماری در بدن داشته باشد.

این محصول تا پیش از این در ۴ کشور تولید می‌شد و این شرکت با تولید این فرآورده دارویی، نام ایران را به عنوان پنجمین کشور صاحب فناوری فرآورده پروبیوتیک مایع خوراکی قرار داد.

محصول این شرکت با قیمت یک هفتم نمونه خارجی عرضه شده و با بومی‌سازی آن سالانه از خروج ۳۷۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403072216752
  • خبرنگار : 30057