۱۰۰۰ دستگاه تاکسی جدید در راه شیراز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: پیرو نوسازی و تبدیل به احسن تعداد یک هزار دستگاه تاکسی شهری در سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری شیراز از نوسازی تعداد هزار دستگاه تاکسی فرسوده دیگر در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

هادی شه‌دوست شیرازی امروز، ۲۲ مهرماه در نشست شهرداری شیراز با اشاره به تحولات اساسی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر گفت: در بحث تاکسی برای نخستین بار در کشور در ۶‌ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ یک هزار تاکسی فرسوده با ارائه تسهیلات کم‌بهره و اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان وام که ۱۵۰ میلیون آن توسط راننده و ۱۰۰ میلیون توسط شهرداری شیراز بازپرداخت می‌شد، نوسازی شد.

وی از افزوده شدن یک هزار دستگاه تاکسی جدید به شیراز خبر داد و افزود: در این مرحله از نوسازی، تاکسی‌های مدل‌ پایین‌تر از سال ۱۳۹۲ به تاکسی جدید تبدیل به احسن می‌شوند.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: در مرحله دوم طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز، از قیمت اعلام‌شده برای هر دستگاه تاکسی سمند سورن توسط خودروساز، مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به این صورت که ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانک شهر با سود ۱۸ درصد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از سوی شهرداری شیراز پرداخت می‌شود و مبلغ باقی‌مانده باید در تاریخ مقرر توسط مالک خودرو به‌صورت آورده نقدی تأمین و پرداخت شود.

شه‌دوست شیرازی افزود: قیمت خودروی فرسوده از طریق مراکز اسقاط زیر نظر وزارت صنعت و معدن (میانگین ۱۰۰ میلیون تومان) پس از انجام مراحل تحویل تاکسی جدید به مالک خودرو فرسوده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به‌منظور تسریع درروند انجام کار، روزانه یک هزار پیامک اختصاصی به رانندگان حائز شرایط جهت تشکیل پرونده بانکی ارسال می‌شود، گفت: تاکنون تعداد ۲۵۰ پرونده نوسازی سال جاری تشکیل شده است.

معاون شهردار شیراز در پایان بیان کرد: رانندگان می‌توانند پس از دریافت پیامک برای اطلاع بیشتر از شرایط نوسازی و اخذ تسهیلات موردنظر به سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072216745
  • خبرنگار :