هاآرتص: سیاست اسرائیل در شمال غزه، محاصره و گرسنگی دادن به مردم است

در سایه تشدید محاصره و حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی نوار غزه، روزنامه عبری هاآرتص گزارش داد طرح ارتش رژیم صهیونیستی محاصره و گرسنگی دادن تمام کسانی است که در شمال غزه باقی می‌مانند.

به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص نوشت: براساس طرح ژنرال‌ها، تمام کسانی که در شمال نوار غزه باقی می‌مانند تحت محاصره و گرسنگی قرار می‌گیرند. این طرح با قوانین بین‌المللی همسو نیست و فرصت‌های حمایت جامعه بین‌المللی از آن بسیار اندک است.

طبق گزارش این روزنامه، بعد از توقف مذاکرات تبادل اسرا با حماس، ارتش رژیم صهیونیستی برای عملیات گسترده در شمال نوار غزه آماده شد.

در حالی که جنگ غزه وارد سیصد و هفتاد و سومین روز خود می‌شود، ارتش اشغالگر به تشدید عملیات نظامی خود در شمال نوار غزه ادامه می‌دهد، اشغالگران شروع به جداسازی شمال از بقیه نوار غزه کرده‌اند. همچنین ۹ روز است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، جبالیا، بیت حانون و بیت لاهیا در محاصره هستند و ساکنان فلسطینی آواره شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش رژیم اشغالگر کشتار جمعی در جبالیا و استان شمال نوار غزه را تشدید کرده است و برای هشتمین روز متوالی به محاصره جبالیا و شمال غزه ادامه می‌دهد و مانع ورود آمبولانس‌ها و دفاع مدنی برای بیرون کشیدن پیکر بیش از ۷۵ شهید از مجموع ۲۸۵ شهیدی می‌شود که رژیم اشغالگر ظرف هشت روز گذشته آنها را به شهادت رسانده است.

در بیانیه این نهاد فلسطینی آمده است: ارتش رژیم اشغالگر مرتکب کشتارهای ضد بشری و قتل عمدی از طریق بمباران پناهگاه‌ها و تجمعات کودکان و زنان می‌شود. ارتش رژیم اشغالگر در چارچوب این اقدامات برای نابودی کامل سیستم پزشکی با از کار انداختن تمام بیمارستان‌های شمال نوار غزه و هدف قرار دادن مستقیم آن و هدف قرار دادن تمام بخش‌های حیاتی شمال غزه تلاش می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی ششم اکتبر از آغاز عملیات نظامی زمینی در جبالیا به بهانه ممانعت از بازیابی قدرت حماس در این منطقه خبر داد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072216725
  • خبرنگار : 71516