جرایم مالی سنگین تا کسر امتیاز در انتظار استقلال خوزستان

یک کارشناس فوتبال بر لزوم حمایت از استقلال خوزستان به عنوان سرمایه مردم استان در راستای کسب مجور ملی، تاکید کرد.

براساس آیین‌نامه‌های جدید صدور مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال، در صورتی که باشگاه لیگ برتری نتواند مجوز ملی اخذ کند در سال اول به کسر سه امتیاز، در سال دوم به کسر ۶ امتیاز و در سال سوم به سقوط به لیگ دسته اول محکوم خواهد شد و در هیچ کدام از این سال‌ها نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کند؛ این جرایم با توجه به اینکه نتایج کسب مجوز در پایان لیگ هر سال اعلام می‌شود، برای فصل بعد اعمال خواهد شد. علاوه بر این در آیین‌نامه تاکید شده که شایستگی ورزشی هیچ باشگاهی نمی‌تواند مانع سقوط آن باشگاه به دسته پایین‌تر شود.

محسن بابادی در گفت و گو با ایسنا در این خصوص، اظهارکرد: بیش از دو دهه است که لیگ برتر فوتبال ایران را با نام حرفه‌ای می‌شناسیم اما در پی بی‌توجهی مسولان، هنوز در بسیاری از ابعاد حرفه‌ای نشده است. این حرفه‌ای نشدن نیز عمدتا به علت ضعف در امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و زیرساخت ها است و تنها چیزی که از روز اول حرفه‌ای شده است، پرداخت دستمزدهای نجومی به بازیکنان، مربیان و کادر فنی و پول‌های آن چنانی است که در فوتبال رد و بدل می‌شود، اما همچنان خروجی صفر یا نزدیک به صفر است.

او ادامه داد: طی سال‌های اخیر، AFC در این خصوص سختگیری‌ها و تنبیهاتی را برای فوتبال کشورمان در نظر گرفته که اوج شدت آن طی یک دو سال اخیر بوده و امسال نیز هشدارهایی مبنی بر جریمه مالی میلیاردی و سقوط به لیگ پایین‌تر برخی تیم‌ها را تهدید می‌کند.

این کارشناس فوتبال عنوان کرد: یکی از چند تیمی که همزمان در معرض جرایم مالی، کسر امتیاز و سقوط به لیگ دسته یک قرار گرفته، استقلال خوزستان است. تیمی مردمی که محبوب فوتبال دوستان و اهالی خوزستان است و دومین سال حضور مجددش در لیگ برتر را تجربه می‌کند. برای انجام آنچه AFC از این باشگاه خواسته، بودجه‌ای حدودا ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان لازم است که می‌طلبد با یک اتحاد و عزم استانی، نمایندگان اهواز و سایر شهرهای استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم و دیگر مبادی سیاسی و امنیتی خوزستان در این حیطه ورود و کمک کرده تا شرایط را برای انجام این مهم فراهم و تسهیل شود.

او تاکید کرد: زمان زیادی تا بازدید بازرسان AFC باقی نمانده و حتی اگر استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر یا جام حذفی هم شود اما مجوز حرفه‌ای شدن را کسب نکند، باید جرایم مالی سنگینی از بودجه بیت المال را به عنوان خسارت پرداخت کرده و در ادامه ممکن است در پی جرایم در نظر گرفته شده، کسر امتیاز و حتی سقوط به لیگ دسته یک را هم تجربه کند. حال آنکه می‌توان به جای این خسارات احتمالی که سودی به حال ورزش و مردم استان ندارد، مبالغی در کمک به استقلال خوزستان به آن افزود و در جهت توسعه فوتبال، ورزش و سلامتی مردم خوزستان هزینه شود که خود این مساله سرمایه‌گذاری و آبروداری برای ورزش استان محسوب می‌شود.

بابادی با اشاره به ایرای که AFC از استقلال خوزستان گرفته است، گفت: از جمله مهم ترین ایرادات که استقلال خوزستان موظف به انجام سریع‌السیر طی ۵ ماه آینده است، آماده نبودن ورزشگاه غدیر مطابق استانداردهای خواسته شده است. این ورزشگاه به مواردی چون نصب حداقل ۱۵ عدد گیت، مسقف بودن و دیوارکشی اطراف محل نصب گیت ها، جداسازی دسترسی مهمانانی که به ورزشگاه می آیند (بانوان، میزبان، میهمان، خبرنگاران، عکاسان، VVIP، VIP و CIP)، گواهی ایمنی و آتش نشانی، تاییدیه نظام مهندسی، دستگاه شوک AED، دو ایستگاه اتوبوس درب ورزشگاه، تجهیزات پارکینگ، یک اتاق برای Media center ( مرکز رسانه ای ) مجهز به یک عدد پرینتر مرکزی، پنج عدد کامپیوتر و میز و صندلی هر کدام ۵ عدد، غرفه های فروش (بوفه)، قرار دادن چمن مصنوعی پشت دروازه‌ها ( منطقه گرم کردن فنی )، یک اتاق برای VAR و تجهیز نمودن آن با سه عدد تلویزیون حداقل ۳۰ اینچ و شش عدد میز و درب ضدصوت، کف پارکت، دو عدد کولر و بنر دیوارها، پنج اتاق برای ناظران همراه با اینترنت، یک اتاق مشخص برای توپ جمع کن ها، نصب ۲۵ عدد صندلی برای اتاق پلیس، نصب WIFI پشت دروازه ها برای عکاس‌ها، وجود اینترنت در اتاق ناظران داوری، وجود ۱۰ عدد پارکینگ داخل تونل، اصلاح MIX ZONE، اتاق دوپینگ دارای تخت و سرویس بهداشتی، رنگ آمیزی همه درب های ورودی به رنگ سفید، اتاق کمک های اولیه و اختصاص یکی از رمپ ها همراه با نصب تابلو به شکل اختصاصی برای معلولان نیاز دارد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072216704
  • خبرنگار : 50228