نهاد فلسطینی: رژیم اشغالگر اجازه انتقال پیکر شهدا از شمال غزه را نمی‌دهد

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه تاکید کرد، ارتش رژیم صهیونیستی کشتار جمعی در مناطق شمال نوار غزه را تشدید کرده است و مانع بیرون کشیدن پیکر بیش از ۷۵ شهید از این مناطق می‌شود.

به گزارش ایسنا، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش رژیم اشغالگر کشتار جمعی در جبالیا و استان شمال نوار غزه را تشدید کرده است و برای هشتمین روز متوالی به محاصره جبالیا و شمال غزه ادامه می‌دهد و مانع ورود آمبولانس‌ها و دفاع مدنی برای بیرون کشیدن پیکر بیش از ۷۵ شهید از مجموع ۲۸۵ شهیدی می‌شود که رژیم اشغالگر ظرف هشت روز گذشته آنها را به شهادت رسانده است.

طبق گزارش المیادین، در بیانیه این نهاد فلسطینی آمده است: ارتش رژیم اشغالگر مرتکب کشتارهای ضد بشری و قتل عمدی از طریق بمباران پناهگاه‌ها و تجمعات کودکان و زنان می‌شود. ارتش رژیم اشغالگر در چارچوب این اقدامات برای نابودی کامل سیستم پزشکی با از کار انداختن تمام بیمارستان‌های شمال نوار غزه و هدف قرار دادن مستقیم آن و هدف قرار دادن تمام بخش‌های حیاتی شمال غزه تلاش می‌کند.

در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر برای تبدیل استان شمال غزه به منطقه ویران شده در چارچوب طرح خود برای کوچاندن ملت فلسطین، تلاش می‌کند. کاری که ارتش اسرائیل علیه جبالیا و استان شمال نوار غزه انجام می‌دهد جنایت ضد بشری و ضد قوانین بین‌المللی است. تمام کشورهای جهان باید این جنایت‌های وحشیانه رژیم اشغالگر را محکوم کنند. رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا مسئولیت کامل ادامه جنگ نسل‌کشی و هدف قرار دادن غیرنظامیان در جبالیا و شمال غزه را بر عهده دارند. جامعه بین‌المللی و تمام سازمان‌های بین‌المللی باید جنایت نسل‌کشی در غزه را متوقف کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه برای هشتمین روز متوالی اردوگاه جبالیا و شهرک‌های بیت لاهیا، بیت حانون و جبالیا البلد را هدف قرار داد و عملیات منهدم کردن منازل و تخریب زیرساخت‌ها در مناطق نزدیک اردوگاه جبالیا را گسترش داد.

شاهدان عینی به العربی الجدید گفتند که خودروها و بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی خاکریزهای جدیدی را در غرب اردوگاه جبالیا ایجاد کردند.

در حالی که حملات هوایی و توپخانه‌ای به مناطق شمال غزه ادامه دارد، ارتش رژیم صهیونیستی مانع ورود تجهیزات اساسی لازم برای شهروندان تحت‌محاصره می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی برای ممانعت از ورود تجهیزات پزشکی و سوخت تلاش می‌کند تا شهروندان شمال غزه را وادار به ترک مناطق خود کرده و طرح «ژنرال‌ها» را برای تخلیه شمال غزه و تبدیل آن به یک منطقه حائل اجرا کند.

در این راستا «حسام ابوصفیه» مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه گفت: همچنان سه بیمارستان اصلی استان شمال نوار غزه به دلیل تعداد زیاد زخمی‌ها و شهدا و ورود مقدار محدودی از سوخت با فشار شدید مواجه هستند. تنها ۲۰ هزار لیتر سوخت وارد شمال غزه شده است که بین سه بیمارستان کمال عدوان، العوده و اندونزی توزیع شده است. این مقدار سوخت تقریبا برای ۱۰ روز راه‌اندازی بیمارستان کمال عدوان کفایت می‌کند و نیاز دو بیمارستان دیگر برای پنج روز را برآورده نمی‌کند.

ابوصفیه از طرف‌های بین‌المللی خواست بر رژیم اشغالگر برای ورود مقادیر کافی سوخت و تجهیزات پزشکی و دارو و فراهم کردن مواد غذایی برای کادرهای پزشکی در سه بیمارستان مذکور که با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند، فشار بیاورند. ورود این مقدار محدود از سوخت به شمال نوار غزه بعد از پنج روز ممانعت ارتش رژیم صهیونیستی از ورود کامیون‌ها به این استان صورت می‌گیرد.

پنجشنبه دفتر دولتی اطلاع‌رسانی در غزه نسبت به توقف خدمات پزشکی در شمال نوار غزه به دلیل تمام شدن سوخت هشدار داده بود.

همچنین به گفته دفتر اطلاع‌رسانی غزه به دلیل وخامت اوضاع میدانی همزمان با عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه و تمام شدن سوخت، آمبولانس‌ها تحت فشار شدیدی قرار دارند. جمعه جمعیت هلال احمر فلسطین از توقف فعالیت تمام آمبولانس‌های وابسته به این جمعیت در استان شمال نوار غزه به دلیل تمام شدن سوخت خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی ششم اکتبر از آغاز عملیات نظامی زمینی در جبالیا به بهانه ممانعت از بازیابی قدرت حماس در این منطقه خبر داد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072216676
  • خبرنگار : 71516