ارتش اشغالگر اعلام کرد

شلیک ۳۲۰ موشک توسط حزب‌الله در «روز کیپور»/ اعلام ۵ منطقه بسته نظامی در الجلیل

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان در روز کیپور (عید غفران) حدود ۳۲۰ پرتابه را از لبنان به اراضی اشغالی شلیک کرد.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که حزب‌الله لبنان در روز کیپور که از عصر جمعه آغاز شد و تا شامگاه شنبه ادامه داشت، حدود ۳۲۰ پرتابه را از لبنان به اراضی اشغالی شلیک کرد.

همچنین این ارتش در بیانیه دیگری مدعی شد که ۲ پرتابه‌ای را رصد کرده که از شمال غزه عبور به سمت شهر عسقلان در اراضی اشغالی شلیک شدند اما آن ۲ در منطقه‌ای غیرمسکونی سقوط کردند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم»، در همین رابطه ارتش رژیم اشغالگر مناطق اطراف تعدادی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در شمال فلسطین اشغالی را پس از ارزیابی امنیتی در پی تخلیه برخی از آنها به دلیل شلیک موشک و گلوله از سوی حزب‌الله لبنان مناطق نظامی بسته اعلام کرد.

این ارتش اعلام کرد مناطق نظامی بسته در طول مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان در حال حاضر شامل «زرعیت»، «شومرا»، «شتولا»، «ناتوا» و «ایون مناخیم» است.

همچنین روزنامه عبری «هاآرتص» عصر شنبه نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی مناطق متعددی در الجلیل علیا و غربی را مناطق نظامی بسته اعلام و تاکید کرد که این اطلاعیه شامل زرعیت، شومرا، شتولا، نطوعه و ایون مناخیم است و ورود به این مناطق اکیدا ممنوع است.

رژیم صهیونیستی از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) دامنه نسل‌کشی را که در غزه مرتکب می‌شود، گسترش داده و همزمان حملات شدید و بی‌سابقه هوایی را علیه تمامی مناطق لبنان از جمله بیروت، پایتخت آن آغاز کرد.

این رژیم عصر روز جمعه ششم مهر با بمباران منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را به شهادت رساند.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072216674
  • خبرنگار : 71496