معاون بازرگانی صمت استان اعلام کرد

رشد ۶۱۰ درصدی صدور کارت‌های مرزنشینی در آذربایجان‌غربی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت آذربایجان‌غربی با اشاره به رشد ۶۱۰ درصدی در صدور کارت‌های مرزنشینی گفت: طی ۶ماهه نخست سال جاری برای تسهیل صادرات و واردات در استان ۱۸هزار و ۸۹۳ فقره کارت مرزنشینی صادر و یا تمدید شده است.

اسد فرهمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود:  در بخش کارت‌های پیله‌وری ۳۳۹ فقره و کارت‌های بازرگانی ۲هزار و ۱۸۹ فقره کارت جدید صادر و یا تمدید شده‌ است که صدور کارت‌های بازرگانی و مرزنشینی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب ۳ و حدود ۹ برابر رشد داشته‌ است.

وی در خصوص کارت‌های تجاری نیز گفت: در طول ۶ ماهه گذشته ۲۱ هزار و ۴۲۱ کارت تجاری در جهت رونق صادرات در مناطق مرزی صادر و تمدید شده‌ است.

فرهمند گفت: در طول ۶ ماهه گذشته ۷هزار و ۱۳۵ فقره پروانه کسب صنفی در استان صادر شده‌ است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد داشته‌ است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: در طول ۶ ماهه گذشته بر اساس اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، ۴هزار و ۱۱۵ نفر در حوزه اصناف استان دارای شغل شدند که این میزان در مقایسه با عملکرد ۶ ماهه نخست سال گذشته رشد ۲۹ درصدی داشته‌ است.

فرهمند با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال تعداد ۱۶۹ فقره پروانه کسب صنفی ایثارگری در صمت استان صادر و تحویل متقاضیان شده‌ است، افزود: از مجموع ۷ هزار و ۱۳۵ فقره پروانه کسب صادره، یک هزار و ۱۶۳ فقره در حوزه صنوف تولیدی، ۴ هزار و ۱۹۶ فقره در حوزه صنوف توزیعی، ۸۵۷ فقره در حوزه صنوف خدماتی و ۹۱۹ فقره نیز در حوزه خدمات فنی است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072216627
  • خبرنگار : 50136