رییس شورا:

شهردار ساوه باید به چند سوال پاسخ دهد/سوال از شهردار حق قانونی شوراست

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: سوال از شهردار این شهر حق قانونی و جزو اختیارات پارلمان محلی است.

یدالله مظهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اعضای شورای شهر به استناد قانون از حق قانونی خود در هر مقطعی که ضروری و منطقی باشد می‌توانند استفاده کنند و البته طرح سوال که نشان از نظارت اعضای شورا بر عملکرد شهردار دارد، می تواند کارساز باشد.

وی افزود:  طرح سوال از شهردار با امضای اکثریت اعضای شورای شهر توسط هیئت رئیسه وصول و بر اساس قانون در صحن علنی مطرح می شود و شهردار ساوه در جلسه شورا پاسخگوی سوالات مطرح شده خواهد بود.

مظهر در ادامه گفت: گلایه‌هایی نسبت به برخی انتصابات در شهرداری‌ از سوی اعضای شورای شهر و برخی معتمدین مطرح بود که بخشی از سوالات مطرح شده اعضای شورا از شهردار ساوه در این رابطه است.

وی همچنین اظهار کرد: کاهش بهره‌وری نیروی انسانی در مدیریت شهری متاثر از انجام برخی فعالیت‌ها و اقداماتی که نتیجه موثری در روند اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی ندارد از دیگر موضوعاتی است که در قالب سوال از شهردار ساوه مطرح شده است.

وی تصریح کرد: حفظ ثبات مدیریت شهری بسیار مهم و حیاتی و در جهت حفظ منافع شهروندان است و مجموعه شورای شهر ساوه نیز براساس قانون، حق مشارکت و نظارت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه افزود: به استناد قانون، شهردار در جلسه علنی پارلمان محلی پاسخگوی سوالات مطرح شده اعضای از سوی اعضای شورای شهر خواهد بود و چنانچه نمایندگان مردم در پارلمان محلی از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند به استناد قانون و اختیاراتی که شورا دارد جهت حفظ منافع شهروندان، تصمیم گیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سوال از شهردار در ادوار گذشته شورای اسلامی شهر ساوه نیز سابقه داشته است از رسانه‌ها خواست از انتشار مطالبی که منجر به تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی در بین شهروندان می‌شود خودداری کنند تا در سایه تعامل و هم افزایی بین اعضای شورای شهر، اصحاب رسانه و معتمدین، بتوان همچنان در خدمت‌رسانی صادقانه و خالصانه به شهروندان و ارتقای سطح رضایتمندی آنان اهتمام جدی داشت.

مظهر بیان کرد: طبق ماده ۸۳ قانون شوراها دراین مرحله طرح سوال از شهردار انجام می شود و پس از پاسخگویی وی به سئوالات مطروحه درخصوص قانع شدن یا نشدن اعضا رای گیری می‌شود و در صورت قانع نشدن اکثریت اعضا سوال یا سوالات مجددا تحت عنوان استیضاح مطرح خواهد شد و در زمان مقرر شهردار در صحن شورا پاسخگو خواهد بود و پس از آن موضوع استیضاح به رای گذاشته خواهد شد .

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072216597
  • خبرنگار : 50212