افشای سرقت گسترده دستمزدها در دانشگاه سیدنی

اسنادی که به تازگی افشا شده، نشان می‌دهد که دانشگاه سیدنی میلیون‌ها دلار بیشتر از مبلغی که به کارکنان خود پرداخت کرده است، برای پیمانکاران و مشاوران خارجی هزینه کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، براساس اسنادی که در اختیار رئیس کمیته آموزش قرار گرفته، این دانشگاه تا ماه گذشته به ۵۱۴ کارمند خود مبلغی نزدیک به ۲.۸ میلیون دلار پرداخت کرده است؛ این در حالی است که برای اقدامات اصلاحی به مشاوران و پیمانکاران خارجی ۱۷.۴ میلیون دلار پرداخت شده است.

این اسناد در حالی منتشر شده که دانشگاه سیدنی در آخرین گزارش سالانه خود، پرداخت دستمزد ۷.۴ میلیون دلاری به کارکنان مستمر و ۷۰.۱ میلیون دلار دیگر به کارکنان معمولی را پیش بینی کرده است. گفته می‌شود بخش زیادی از این کارکنان معمولی بدون دستمزد باقی مانده‌اند.  

ابگیل بوید، نماینده حزب سبزها در استرالیا ضمن رسوایی نامیدن این افشاگری‌ها، گفت: حالا زمان آن رسیده است که نگاهی به این موسسات عمومی بیندازیم و در مورد حاکمیت آنها تحقیق و تجدیدنظر کنیم.

تامارا اسمیت، دانشجوی سابق دانشگاه سیدنی و یکی از اعضای پارلمان این کشور نیز گفت که آمار دزدی دستمزد بسیار وحشتناک است. او در ادامه اظهار داشت: « ما می‌دانیم که در سراسر استرالیا دانشگاه‌ها حدود ۶۰ سنت از هر دلار بودجه خود را برای حقوق مدیران ارشد هزینه می‌کنند.  اما حالا می‌بینیم که دانشگاه سیدنی چهار برابر بودجه را صرف مشاوران می‌کند».

بر اساس برآوردهای انجام شده توسط اتحادیه ملی آموزش عالی، مجموع سرقت دستمزد ملی در سراسر استرالیا در مسیر فراتر رفتن از ۴۰۰ میلیون دلار در گزارش‌های سالانه است. این اتحادیه همچنین از درخواست‌ها برای تحقیق پارلمانی درباره سرقت دستمزدها حمایت کرده و آن را «ننگ ملی» توصیف کرده است.

چند سال پیش نیز کارکنان معمولی دانشکده هنر و علوم اجتماعی در دانشگاه سیدنی از سرقت دستمزد چند میلیون دلاری خود خبر دادند که در نهایت این ادعای آنها در سال ۲۰۲۲ از سوی اتحادیه ملی آموزش عالی پذیرفته شد.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403072216591
  • خبرنگار : 71967