چهارمین کنفرانس پارک‌های فناوری کشور در البرز برگزار می‌شود

چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران به میزبانی پارک علم و فناوری البرز، ۱۶ و ۱۷ آبان سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی روز شنبه، ۲۱ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس در راستای ارتقای نظام نوآوری و فناوری در کشور و ارزیابی و توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری با هدف گردهمایی متخصصان و مدیران این حوزه ۱۶ و ۱۷ آبان ماه به میزبانی پارک علم و فناوری البرز برگزار می‌شود.

وی به روز شدن اطلاعات و ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد و شرکت‌ها در حوزه‌های فناوری و نوآوری و آشنایی با چالش‌ها و فرصت‌های بخش‌های مختلف که به بلوغ بهتر زیست بوم نوآوری در ایران کمک می کند را از اهداف مهم برگزاری این کنفرانس دانست و گفت: این کنفرانس فضایی را ایجاد می‌کند تا مدیران دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذاران، مدیران صنایع بزرگ و بخش‌های راهبردی توسعه فناوری و نوآوری، توسعه‌دهندگان کسب‌وکار، سرمایه‌گذاران، روسای پارک‌ها و مدیران مراکز رشد، هم بنیان‌گذاران شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و اساتید دانشگاهی گردهم آمده و آخرین تجارب، فرصت‌ها و چالش‌های زیست‌بوم و سازوکارهای موفق و ناموفق خود را به اشتراک بگذارند و در ایجاد شبکه‌ فعالی از همه ذینفعان و مدیران پارک‌های علم و فناوری و سازمان‌های نوآور همراه شوند.

این مسئول برگزاری تورهای فناوری برای شرکت‌کنندگان با هدف آشنایی بیشتر با پارک علم و فناوری را از دیگر برنامه‌های این کنفراس اعلام کرد و گفت: آخرین مرحله داوری مقالات ارائه شده در حال انجام است و مقالات پذیرفته شده توسط کمیته علمی کنفرانس، در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ISC، SID و SIVILICA نمایه خواهد شد.

عباسی در ادامه به عملکرد شش ماه اخیر پارک علم و فناوری البرز اشاره کرد و افزود: درحال حاضر ۱۳۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در این پارک مستقر هستند که فعالیت آنها زمینه اشتغال بیش از ۱۶۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر این مجموعه فروشی بالغ بر ۱.۶ همت را تجربه کرده‌اند، گفت: پارک علم و فناوری البرز جز معدود پارک‌هایی است که بالغ بر ۵۰ درصد شرکت‌های فعال آن جز شرکت دانش‌بنیان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با توضیح اینکه در حال حاضر ۴۸۶ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز فعالیت دارند، افزود: در این عرصه ما رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم و امیدواریم با تامین زیرساخت‌های لازم شاهد افزایش تعداد این شرکت‌ها باشیم.

این مسئول ادامه داد: اخذ رتبه برتر در سامانه جریان اقتصادی نوین(جان) با ثبت رکورد ۷۰۰ محصول، حفظ رتبه نخست فروش و صادرات محصولات پارک البرز، اخذ رتبه برتر در برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور و خلاق با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در قالب کمک‌های فنی اعتباری، برگزاری رویدادهای ملی و رونمایی از سامانه ماکیت فکری از جمله اقداماتی بود که انجام شده است.

عباسی، اجرای پروژه‌های مشترک پژوهشی بنیادی در زمینه علوم و فناوری کوانتومی و بهره‌برداری از مرکز ملی مهارت و استقرار ۱۸ شرکت دانش‌بنیان در این مرکز و واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری البرز در ماه گذشته بوده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403072116549
  • خبرنگار : 50023