معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

افزوده شدن ۲۱ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس فارس

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزوده شدن ۲۱ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس فارس طی یک سال اخیر خبر داد.

سید ابوالفضل هاشمی اصل عصر امروز، ۲۱ مهرماه در مراسم رونمایی از ۱۱ دستگاه آمبولانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی در فارس
گفت: با توجه به نیاز ناوگان اورژانس فارس و اهمیت خدمات‌رسانی درمانی به مردم، در یک سال گذشته ۲۱ دستگاه آمبولانس به ارزش ۱۲۶ میلیارد تومان به ناوگان اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی افزوده شده است که از این تعداد ۱۰ دستگاه به همت خیرین نیک اندیش استان و ۱۱ دستگاه آمبولانس نیز، از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین اعتبار شده است.

وی ضمن قدردانی از خیرین سلامت، در خصوص این آیین نیز بیان کرد: از مجموع ۱۱ دستگاه آمبولانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی که امروز رونمایی می‌شود، ۷ دستگاه آمبولانس به همت خیرین عرصه سلامت استان فارس و ۴ دستگاه آمبولانس نیز از سوی وزارت بهداشت تامین شده و به ناوگان اورژانس فارس پیوست. 

محمدجواد مرادیان، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۸۵ پایگاه اورژانس در سطح استان فارس فعال است، تاکید کرد: در حال حاضر، ناوگان اورژانس فارس برای توسعه کمی و کیفی خدمات، به ۱۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر نیز نیاز دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس و مدیر سازمان‌های مردم نهاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: در پی اعلام نیاز مجموعه اورژانس فارس به توسعه ناوگان خدمت‌رسانی، تاکنون ۷ دستگاه آمبولانس به همت خیرین، به این مجموعه اهدا شده است.

علی اکبر رامجردی با بیان اینکه این آمبولانس‌ها با هزینه‌ای بیش از ۲۴ میلیارد تومان با مشارکت خیرین عرصه سلامت و برای خدمات‌رسانی در استان مستقر شده است، اظهار کرد: همچنین به دلیل گستردگی استان فارس و دارا بودن بیشترین جاده‌های ارتباطی کشور، مشارکت خیرین در تحقق این امر پیگیری و به ثمر رسید.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک نیز شاهد افزوده شدن ۳ دستگاه آمبولانس جدید از سوی خیرین به ناوگان اورژانس فارس هستیم، افزود: با توجه به فرسوده بودن ۵۰ درصد از ناوگان آمبولانسی استان، خیرین و مردم استان فارس می‌توانند برای پیوستن به خیل نیک‌اندیشان عرصه سلامت فارس و مشارکت در خرید آمبولانس با کارشناسان مجمع خیرین تامین سلامت با شماره ۰۷۱۳۲۳۵۹۲۰۰ تماس گرفته و از نحوه مشارکت در این اقدامات خیرخواهانه اطلاع کسب کنند. 

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072116513
  • خبرنگار :