چهار توصیه مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی به وزیر کار

مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی در مراسم تکریم خود، در بیان ۴ توصیه موثر بر بهبود وضعیت سازمان به وزیر کار گفت: برای سازمان وقت بگذارید؛ نهادسازی موازی نکنید؛ از بحران‌سازی‌های افراطی کاذب جلوگیری کرده؛ متناسب‌سازی را کامل کنید و بر اصلاحات مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی رهبری تمرکز راهبردی داشته باشید.

به گزارش ایسنا، مراسم تکریم میرهاشم موسوی، مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی پس از ۳۷ ماه حضور در این سازمان و معارفه مصطفی سالاری به عنوان سرپرست جدید که البته پیش از موسوی، عهده‌دار مسئولیت در همین سازمان بوده است، برگزار شد.

در این جلسه احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصطفی سالاری سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی مدیرعامل سابق و مهدی کرباسیان مدیرعامل اسبق این سازمان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت امناء و هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی و همچنین معاونان، مدیران و کارکنان و مدیران شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی حضور داشتند.

موسوی در بخشی از این نشست به ارائه گزارش عملکرد ۳ ساله خود در دوران مسئولیتش در سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و با اشاره به تشبیه دوران آیت‌الله رئیسی به دوران امیرکبیر که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: هر چه داریم مرهون اخلاص و رویکرد راهبردی و کلان شهید خستگی‌ناپذیر حضرت آیت الله رئیسی در دوران دولت سیزدهم بوده است. شهید جمهور، خستگی را خسته کرد و با اخلاص خودش پیوستگی میان تئوری و عمل در جمهوری اسلامی ایران را تا پای جانش به تصویر کشید. هر آنچه که ادعا کرد به سمت آن عمل کرد تا جایی که شایسته این وصف مقام معظم رهبری قرار گرفت که سه سال خدمت او با سه سال دوران امیرکبیر مقایسه و مشابه خوانده شد و رهبر انقلاب در این باره فرمودند که همانطور که در سه سال امیرکبیر کارهای بزرگی در کشور بنیان گذاشته شد، شهید رئیسی هم در دوران دولت‌داری خود اقدامات ارزنده‌ای انجام دادند که آثارش طی سال‌های آینده نمایان خواهد شد.

تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی ابربدهکار بانکی کشور

مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: براساس آخرین آمار منتشر شده در این دولت، میزان بیکاری به ۷.۶ رسیده است. بنگاه‌های نیمه تعطیل و تعطیل زیادی با مجاهدت و پیگیری‌های شهید رئیسی مجدداً احیا و پویا شد و خروجی آن به راحتی از روی کاهش میزان بیمه بیکاری پرداختی سازمان قابل تأیید است. سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ برای ۲۷۰ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌کرد و اکنون برای حدود ۱۴۰ هزار نفر پرداخت می‌شود. این نشان از مسیر تحولی دارد که بایستی در دولت چهاردهم هم ادامه پیدا کند.

موسوی با اشاره به اینکه مسأله پایداری منابع و استقلال مالی صندوق‌های بازنشستگی از ضروری‌ترین مباحثی است که همواره در کانون توجهات قرار دارد، افزود: در ابتدای کار با کسری منابع مواجه بودیم و به همین دلیل با استقراض، حقوق و مستمری را پرداخت می‌کردیم. حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان فقط به بانک رفاه بدهکار بودیم، میزان مستمری و تعهداتی که انجام می‌دادیم در اواخر سال ۱۴۰۰ و اوایل ۱۴۰۱ به میزانی بود که برای ادای آن مجبور بودیم مبلغی از ۲ تا ۵ هزار میلیارد تومان به صورت ماهانه از بانک رفاه استقراض کنیم. در اوایل کار مجبور شدیم همین راه را برویم؛ اما با تدوین راهبردهای جدید و تدقیق رویکردها و روش‌ها و البته همراهی همکاران، امروز مفتخریم که بگوییم این ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی که سازمان را به ابربدهکار بانکی تبدیل کرده بود، کامل تسویه شده است.

موسوی: درمان مستقیم تأمین اجتماعی، سپر مقابله با فقر است

وی در تشریح وضعیت امروز صندوق سازمان تأمین اجتماعی و در زمانی که مدیریت آن را به فرد دیگری واگذار می‌کند، افزود: در ماه گذشته بالغ بر ۷۷ هزار میلیارد تومان ایفای تعهد کردیم که فقط حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان از این مبلغ، مربوط به حقوق و مستمری است و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا امروز یک ریال برای پرداخت مستمری‌ها استقراض نکردیم. این رویکرد برای جلوگیری از افتادن در مسیر آینده‌فروشی بود و همکاران ما به جای مسیر آسان‌ترِ استقراض، مسیر سخت‌تری را انتخاب کردند.

موسوی در ادامه گفت: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید به سازمان تأمین اجتماعی اضافه شد که تعداد آن معادل مجموع ۶ سال قبل از این دوره است که تا امروز برای سازمان بیش از ۷۰ هزار میلیارد افزایش منابع جدید به همراه داشته است. آن موضوع تسویه بدهی بانکی که اشاره شد از هزینه مالی سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای سازمان جلوگیری کرد. جالب اینکه این دارایی‌هایی که در قالب تادیه بدهی از قِبل سهام واگذارشده‌ی دولت انجام شد به زیرمجموعه خودمان واگذار شد و در زیرمجموعه بانک قرار گرفت. یعنی دارایی‌ای از دسترس بیمه شدگان و از شمول اموال ایشان خارج نشد. برخلاف برخی اظهارات کذب و خبرسازی‌های دروغی که در برخی رسانه‌ها انجام شده، به لطف خدا در این دوره حتی یک مورد از املاک و دارایی‌های سازمان فروش نرفت، بلکه املاک جدیدی نیز به سازمان اضافه شد.

مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به راهبردهای تعیین شده در سازمان تأمین اجتماعی در دوران مدیریت خود ادامه داد: با وجود شرایط سخت حاکم بر سازمان، از همان ابتدا بر هشت اولویت راهبردی متمرکز شدیم که براساس آن توسعه خدمات پی گرفته شد. پروژه‌هایی آغاز شده بود و پروژه‌هایی نیمه تمام بود که در این راستا حدود بیش از ۴۰ مرکز درمانی جدید از جمله بیمارستان آبادان، هدایت و ... به بهره‌برداری رسید و بیمارستان‌هایی همچون بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی فیاض بخش با ۹۹ و ۹۹ صدم درصد پیشرفت تحویل موقت شده است که بنا داشتیم ان شاءالله طی ماه جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح شود. علاوه بر این بیش از ۲۴۰ پروژه عمرانی در  حوزه درمانی با اولویت راهبری و احداث در مناطق محروم و کم برخوردار با زحمت همکاران سامان یافت که در مسیر طراحی، تکمیل و توسعه قرار دارند و فقط در امسال بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای پیشبرد عملیاتی این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است.

موسوی گفت: بعد از پرداخت مستمری‌ها اولویت سازمان با مقوله توسعه خدمات درمانی بود. توسعه خدمات درمانی برای ما به عنوان سپر مقابله با فقر برای ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش سازمان است که حداقلی‌بگیر هستند و اگر همین خدمت‌رسانیِ ولو پردردسرِ درمانِ رایگان از وقت گرفتن و رفت و آمد و ... هم نباشد، ممکن است بخش بزرگی از این خانوارها تحت آسیب‌ها و هزینه‌های کاتاستروفیک سلامت قرار بگیرند. با همه مخالفت‌هایی که بود، تلاش کردیم ظرفیت درمان مستقیم را توسعه دهیم.

او بر لزوم صیانت وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی از روند توسعه درمان مستقیم تأکید کرد و گفت: توسعه خدمات درمانی برای ما به عنوان سپر مقابله با فقر برای ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش سازمان است که حداقلی‌بگیر هستند و اگر همین خدمت‌رسانیِ ولو پردردسرِ درمانِ رایگان از وقت گرفتن و رفت و آمد و ... هم نباشد، ممکن است بخش بزرگی از این خانوارها تحت آسیب‌ها و هزینه‌های کاتاستروفیک سلامت قرار بگیرند. با همه مخالفت‌هایی که بود، تلاش کردیم ظرفیت درمان مستقیم را توسعه دهیم. خرید راهبردی خدمات درمانی حدود ۷۵ درصد هزینه‌ها را شامل می‌شود و درمان مستقیم نهایتاً ۲۵ درصد منابع را طلب می‌کند و براساس رویکرد عدالت که مد نظر دکتر میدری هم قرار دارد و بر عهده دولت دیده می‌شود، دقیقاً با توسعه همین درمان مستقیم در سازمان، اهمیت و اثرگذاری خود در تحقق عدالت را بیشتر از جاهای دیگر نشان می‌دهد. این یک واقعیت است که بخشی از جامعه به هیچ عنوان امکان این را ندارند که برای دریافت خدمات درمانی حتی حداقلی هزینه کنند و این امکان درمان مستقیم رایگان باید در حد مقدورات همچنان توسعه پیدا کند.

مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برای جبران برخی از کاستی‌ها که منجر به پرداخت هزینه از جیب ذی‌نفعان می‌شد، به توسعه بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت: این موضوع به نحوی پیش رفت که سهم ریالی سازمان از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است و سهم سازمان از پرداخت ۲ تا ۴ هزار میلیارد تومان مشارکت در هزینه بیمه تکمیلی، امروز به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این رویکردها بر اساس این رهنمود و هدف پی گرفته شد که به شرایطی نزدیک شویم که بیماران جز رنج بیماری، آزردگی و اضطراب دیگری نداشته باشند و چیزی دیگری آن‌ها را نگران و مضطرب نکند که البته ان شاءالله روز به روز از میزان ابتلا و بیماری و رنج‌های آن، برای همه هموطنان عزیزمان هم کاسته شود.

وی ادامه داد: بی‌سابقه‌ترین تسویه بدهی به مراکز درمانی طرف قرارداد نیز در تیرماه سال جاری به مبلغ ۲۳ هزار میلیارد تومان انجام شد و فاصله‌های پرداخت ۶ تا ۹ ماهه به دو تا سه ماه کاهش یافت و ان‌شاءالله ناظر به بهبود وضعیت منابع مالی در نیمه دوم امسال، وضعیت بهتر از این هم خواهد شد.

۴ توصیه مدیرعامل تأمین اجتماعی به وزیر کار در روز خداحافظی

مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی در بخش پایانی صحبت‌های خود به  دو ماه پایانی مدیریت خود که با دوران وزارت احمد میدری همراه شده بود، اشاره کرد و ضمن تقدیر از اعتماد وزیر کار، خطاب به او چند پیشنهاد و توصیه را مطرح کرد و اظهار داشت: تصور می‌کنم این پیشنهادها و توصیه‌ها می‌تواند کمک مناسبی برای دکتر میدری و آقای سالاری در اداره بهتر سازمان تأمین اجتماعی باشد.

موسوی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی باتوجه به پیچیدگی‌های زیادی که به دلیل تنوع و تکثر خدمات و اثرپذیری جدی از متغیرهای محیطی و کلان کشور در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، خدماتی و ... دارد، مستلزم توجه ویژه شخص وزیر محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی است. برخی اوقات وقایع پیش آمده در کشور اهمیت تصمیم‌گیری‌های آنی، دقیق و قطعی در سازمان را چند برابر می‌کند که تعلل در آن‌ها، ناظر به جامعه ۴۸ میلیون نفری تحت پوشش سازمان، ممکن است کل کشور یا حداقل بخش بسیار بزرگی از آن را دچار چالش کند. برای نمونه مسأله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از این منظر قابل ارزیابی است. این رویکرد را با وزرای پیشین هم دنبال کردیم و این توجه ویژه شخص وزیر محترم می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای آقای سالاری هم به شمار بیاید.

مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی افزود: توصیه و پیشنهاد دوم من به آقای میدری این است که به الزامات مدیریت بهره‌ورانه و حرفه‌ای بیشتر توجه شود. نمی‌شود حرف از رشد و پیشرفت بزنیم اما به الزامات آن تن ندهیم و پایبند نباشیم. اولین الزامی که در نسبت با سازمان باید در کانون توجه قرار بگیرد، قانون‌مداری است.

موسوی: برای تأمین اجتماعی وقت بگذارید و نهادسازی موازی نکنید

موسوی با اشاره به ارکان، اساسنامه، شرکای اجتماعی و نهادهای زیر مجموعه سازمان تأمین اجتماعی اعم از مجموعه‌های سرمایه‌گذاری، اقتصادی، بانکی و نهادهای خدمت‌رسان خاطرنشان کرد: گاهی برخی تصمیمات، پدیده‌ها یا نهادسازی‌های موازی که به سبب بی‌توجهی به الزامات نهادی و ساختاری صورت گرفته، به سازمان و دارایی‌های مردم آسیب‌زده است. مسئولیت‌ها و اختیارات باید در نهاد رسمی سازمان درست و متناسب تعریف شود. نمی‌شود برای بخشی از کار که مربوط به نهادهای زیر مجموعه سازمان است، در جای دیگری خارج از چارچوب سازمان تأمین اجتماعی تصمیم‌گیری شود. این رویکردها موجب می‌شود که سازمان نتواند از ظرفیت‌هایش به صورت بهینه بهره ببرد.

وی با بیان اینکه دکتر میدری به تجربه‌نگاری اعتقاد دارند و من هم معتقدم تجربه، اندوخته‌ای است که می‌تواند بهترین مشاور برای مدیران باشد، ادامه داد: مطلب سوم اینکه از ناامید کردن مردم و بحران‌سازی افراطی در صندوق تأمین اجتماعی جلوگیری کنید. با بقیه صندوق‌های بازنشستگی کاری ندارم و شرایط برخی از آن‌ها نشان می‌دهد که شاید به هیچ عنوان امکان احیای آن‌ها وجود نداشته باشد یا به سختی امکان‌پذیر باشد اما براساس محاسبات و با تکیه بر اعداد و ارقام قابل اثبات است و تجربه سه ساله هم نشان داده که با وجود مشکلات و چالش‌ها در صندوق تأمین اجتماعی، همه موارد قابل مدیریت است. این مشکلات همگی قابل مدیریت و قابل پیشگیری است. براساس محاسباتی که در ابتدای دوران مسئولیت داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که صندوق تأمین اجتماعی یک فرصت طلایی ۸ ساله برای احیا و توسعه دارد و برای آن برنامه‌ای تدوین کردیم که سه سال اول آن را اجرا کردیم و ۵ سال دیگر باقی‌مانده است. از ورودی صندوق در ثبات مالی، در کاهش ضریب ریسک، در افزایش ضریب پشتیبانی باید استفاده شود و ظرفیت‌های دیگر در حوزه سرمایه‌گذاری را به درستی احیا و مدیریت کرد.

موسوی به لزوم مرور و بررسی تجربه‌های جهانی در مدیریت صندوق‌های بازنشستگی و مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، اشاره کرد و گفت: صورت‌های مالی سازمان نشان می‌دهد که ما فقط حرف نمی‌زنیم و وقتی داریم بدون استقراض، مستمری و حقوق پرداخت می‌کنیم یعنی این برنامه‌ها عملیاتی شده و الحمدلله به نتیجه‌های خوبی هم منجر شده است و جالب اینکه این امر مهم تنها با استفاده از حداقل ظرفیت‌ها و پالایش آن‌ها محقق شده است. فرصت‌هایی نظیر بیمه شدگان جدید، کنترل مصارف، واقعی کردن نرخ دستمزد، اصلاحات پارامتریک، تأدیه مطالبات از دولت که در دولت شهید رئیسی سه برابر دولت‌های قبل انجام شد، چند نمونه‌ از ظرفیت‌هایی است که ثابت می‌کند، می‌شود چالش‌های سازمان را مدیریت کرد. آقای میدری، نسبت به ۵ سال باقی‌مانده از فرصت برآورده شده که اشاره شد، دقت نظر داشته باشید چرا که اگر از دست برود، کار بسیار دشوار می‌شود.

وی با بیان اینکه انبوه فرصت‌ها اجازه نمی‌دهد مسئولی که بر مسند مدیریت سازمان تأمین اجتماعی می‌نشیند، حرف از حل نشدن مشکلات صندوق بزند یا خدای نکرده به سبب بی‌تفاوتی یا برای فرار از پاسخگویی، بزرگنمایی‌های غیر واقعی کند، گفت: با تکیه بر منشور سیاست‌های ابلاغی مقام معظرم رهبری در حوزه رفاه و تامین اجتماعی این احیا و توسعه صندوق تأمین اجتماعی کاملاً قابل تحقق است. در این منشور هم راهبردهای کلان و هم راهکارهای عملی، به صورت دقیق نقطه‌زنی شده و اسناد پشتیبان لازم را هم دارد. همه چیز در دسترس است، این سیاست‌ها کاملاً قابلیت تحقق دارد و سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند با تکیه بر آن در ریل آینده‌سازی با قوت و قدرت حرکت خود را ادامه بدهد.

مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی افزود: نکته پایانی اینکه در موضوع متناسب‌سازی کارهای خوبی انجام شد و علی‌الحساب‌هایی نیز پرداخت شد و بنده شهادت می‌دهم که دکتر میدری مستمراً و شب و روز این موضوع را پیگیری کردند و حسب پیگیری‌ها، این مهم با دستور معاون اول محترم دولت هم همراه شد و اکنون در مرحله نزدیک به اقدام است. امیدوارم ان‌شاءالله با طی این روند، شیرینی متناسب‌سازی به کام بازنشستگان عزیز بنشیند.

اسدی: از رفتن موسوی متأثر و ناراحت و از آمدن سالاری خوشحالیم

محمد اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در این نشست ضمن تقدیر از خدمات موسوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی گفت: اگرچه از رفتن آقای موسوی بسیار متاثر و ناراحتیم اما خوشحالیم که سکان هدایت سازمان تامین اجتماعی به آقای سالاری سپرده می‌شود که برای بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی یادآور روزهای خوشی است.

اسدی با اشاره به نقش سالاری در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بعد از ۱۴ سال وقفه، افزود: بسیاری از مدیران نتوانسته بودند این مسئله را حل کنند اما دکتر سالاری در دوره قبلی مدیرعاملی خود با قدرت این قضیه را آغاز کرد و همین موضوع باعث خوشحالی قابل توجه بازنشستگان از شنیدن خبر انتصاب دوباره ایشان شده است.

وی در ادامه گفت: تأمین اجتماعی نیاز به نگاه ویژه از سوی دولت و مجلس محترم دارد. در ماه گذشته و در دوران آقای موسوی این سازمان با وصول ۶۲ هزار میلیارد تومانی ۷۷ هزار میلیارد تومان ایفای تعهد انجام داد و اگر حمایت و همکاری دولت و مجلس نباشد این رویه به سرانجام نمی‌رسد. اگر دولت به تعهدات قانونی خود عمل نکند، هر کسی بر مسند مدیریت این سازمان بنشیند، موفق نخواهد شد.

اسدی با تاکید بر اینکه انتظار شرکای اجتماعی تحقق واقعی سه‌جانبه‌گرایی است، گفت: بزرگترین مطالبه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی رفع تبعیض است. ما انتظار داریم که اگر قانونی در حمایت از بازنشستگان تصویب می‌شود، بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز مانند سایر صندوق‌ها از مزایای این قوانین بهره‌مند شوند.

لاهوتی: اگر بار اضافی تحمیل نشود، تأمین اجتماعی در مدیریت خود توانمند است

مهرداد لاهوتی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی فرد دیگری بود که در این نشست به سخنرانی پرداخت.

او با تقدیر از زحمات موسوی، مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی از انتصاب سالاری به سرپرستی این سازمان ابراز خرسندی کرد و افزود: صندوق تامین اجتماعی با دیگر صندوق‌های بیمه‌ای قابل مقایسه نیست و اگر ما در مجلس بار جدیدی بر این سازمان تحمیل نکنیم و مدیریت این سازمان در مسیر درستی قرار گیرد، قطعا به یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های کشور تبدیل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نسبت به موفقیت سازمان تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد و افزود: امیدواریم که با کمک مجلس شورای اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی در این دوره، اجرای کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را به سرانجام برساند.

سالاری: رفع ناترازی صندوق تامین اجتماعی با همراهی مجلس و دولت حل‌شدنی است

مصطفی سالاری، سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی که پیش از این به مدت دو سال مدیرعامل این سازمان بوده است، بعد از انتخاب به عنوان سرپرست جدید این سازمان به پشت تریبون رفت و در تبیین برخی از اهداف و برنامه‌های خود گفت: رفع ناترازی در صندوق تامین اجتماعی یکی از اهداف ما است که با همراهی مجلس و دولت محترم که نسبت به این موضوع دغدغه جدی دارند، قابل حل است. به تبع این موضوع بحث اجرایی شدن متناسب‌سازی یکی دیگر از اهداف ما است که بنیان آن در دوره اول حضور بنده آغاز شد، در دوره سه ساله دکتر موسوی استمرار یافت و انشالله نسبت به تکمیل آن در این دوره اقدام می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت حرکت بسوی درمان رایگان در سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: ضروری است که به سمت درمان رایگان حرکت کنیم و من این را با یک عزم ملی فرابخشی ممکن می‌دانم. با استقرار طرح پزشک خانواده، نظام ارجاع و نهایتاً با کنترل‌هایی که در تمام جهان وجود دارد باید به سمتی حرکت کنیم که هزینه‌های درمان از طریق مجموعه صندوق‌های بیمه سلامت پایه پرداخت شود.

وی با اشاره به بخشی از چالش‌های پیش روی سازمان تامین اجتماعی گفت: رفع کسری منابع و ساماندهی مشکلات حوزه درمان از دیگر مواردی است که درخصوص آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و تاکید داریم که در این مسیر باید از بدنه توانمند سازمان تامین اجتماعی استفاده کنیم؛ چنانکه در دوره قبلی حضور بنده همین اتفاق رقم خورد و ۱۵ طرحی که در دستور کار داشتیم با مساعدت و همکاری کارکنان شریف این سازمان اجرا شد.

 سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پایان گفت: از همین ابتدا دست یاری به سوی همه کسانی دراز می‌کنم که می‌توانند در بهبود مدیریت این سازمان کمک کنند. شرکای اجتماعی اعم از حوزه‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگان عزیز که بزرگترین دریافت کنندگان خدمات از سازمان تامین اجتماعی هستند باید مشارکت کنند تا سازمان تامین اجتماعی به بهترین نحو خدمات خود را به بیمه‌شدگان عزیز ارائه کند. خصوصاً هدایت‌های راهبردی جناب آقای دکتر میدری می‌تواند طی این مسیر را امکانپذیر و تسهیل کند.

تمجید وزیر کار از زحمات موسوی/ میدری: سالاری آرزوها را به هدف تبدیل می‌کند

احمد میدری، ویر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با آروزی توفیق برای سالاری، مدیرعامل جدید این سازمان از خدمات موسوی، مدیرعامل سابق و مجموعه کارکنان سازمان تأمین اجتماعی تقدیر کرد و گفت: مهم‌ترین انتظار از دوره جدید سازمان تامین اجتماعی تحقق اسناد بالادستی در حوزه رفاه اجتماعی قانون برنامه هفتم توسعه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهم‌ترین اهداف برنامه هفتم توسعه در حوزه رفاه اجتماعی را افزایش پوشش بیمه‌های اجتماعی در کشور عنوان کرد و افزود: اجرای اصل کفایت خدمات که یکی از برنامه‌های آن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است؛ در دستور کار وزارت رفاه قرار دارد.

میدری گفت: توسعه خدمات درمانی افراد تحت پوشش، تسهیل کسب و کارهای اقتصادی، کاهش قوانین زائد و الکترونیکی کردن خدمات، مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی در دولت چهاردهم خواهد بود. درخصوص سازمان تأمین اجتماعی با توجه به پیچیدگی‌های موجود، باید کسی را انتخاب می‌کردیم که تجربه مدیریت این سازمان یا سازمان‌های مشابه را داشته باشد.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به اندازه سازمان مالیاتی وصولی دارد و به اندازه وزارت بهداشت و درمان بار مدیریت درمان کشور را به دوش می‌کشد. از این جهت نتیجه، مجموعه بررسی‌ها این شد که مدیریت این سازمان را به آقای سالاری بسپاریم و امیدواریم که ایشان در این مسیر موفق باشند.

میدری با تقدیر از تلاش‌های صادقانه مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی و تقدیر از کارهای خوبی که در دوره قبل انجام شده، در خصوص مدیرعامل جدید این سازمان گفت: آقای دکتر سالاری فردی است که می‌تواند آرزوها را به هدف تبدیل کند. چون آرزو امری دست‌نیافتنی است اما هدف چیزی است که قابل تحقق است و مدیرعامل جدید سازمان حائز این توانایی است.

به گزارش ایسنا، احمد میدری، وزیر کار در متن حکم انتصاب سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی آورده است: «نظر به مراتب تعهد، شایستگی، صلاحیت‌های علمی و اجرایی جنابعالی به موجب این حکم به سمت سرپرست سازمان تأمین اجتماعی منصوب می‌شوید. توفیق شما در انجام وظایف در راستای جهت‌گیری‌های راهبردی دولت چهاردهم و وزارت متبوع با تعهد به اهداف قانون اساسی، سند چشم‌انداز سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و برنامه هفتم پیشرفت از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

در انتهای این نشست با اهدای هدایای تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان از زحمات مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی تقدیر به عمل آمد و میرهاشم موسوی با بدرقه مصطفی سالاری، راهی سفر زیاتی مشهد مقدس شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۷
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403072116510
  • خبرنگار : 71972