در نشست خبری در سفارتخانه ایران در بیروت

قالیباف: به بیروت آمدم تا پیام رهبری و مردم ایران را به مردم لبنان برسانم

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به بیروت آمدم تا پیام رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران را به مردم عزیز لبنان برسانم و بگویم که ما همیشه و به ویژه در روزهای سختی مثل امروز در کنار شما هستیم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه در جریان سفر خود به لبنان در نشستی خبری که در سفارتخانه ایران در بیروت برگزار شد، اظهار کرد: من عازم شرکت در مراسم اتحادیه بین‌المجالس (IPU) در ژنو بودم ولی پیش از آن به بیروت آمدم تا پیام رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران را به مردم عزیز لبنان برسانم و بگویم که ما همیشه و به ویژه در روزهای سختی مثل امروز در کنار شما هستیم.

وی تأکید کرد: وقتی از لبنان به ژنو بروم، در آن نشست پیام مظلومیت و اقتدار ملت لبنان و فلسطین را به همه دنیا منعکس خواهم کرد.

رئیس همچنین عنوان کرد: در سفر به بیروت با جناب آقای نجیب میقاتی رئیس دولت و جناب آقای نبیه بری رئیس مجلس لبنان ملاقات‌هایی داشتم؛ همچنین نشست مفصلی با روسای گروه‌های سیاسی و مجاهدین و نمایندگان سیاسی داشتم و یک بازدید هم از آخرین محل بمباران در ضاحیه داشتم و با مردم آنجا گفت‌وگو کردم.

وی ادامه داد: در مذاکرات دو نکته مهم وجود داشت؛ از جمله این نکات موضوع چگونگی رسیدگی به مشکلات و مسائل مجروحان و رسیدگی به آوارگان بود چراکه بیش از یک میلیون نفر در اثر بمباران‌ها و تعارضات بی خانمان و جابجا شدند. ما با دولت لبنان صحبت و اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران و مردم ما آمادگی دارند که با فراهم کردن مسیر کریدور هوایی به بیروت فرصتی فراهم شود تا زیر نظر دولت لبنان فرصت خوبی برای رسیدگی به مشکلات مردم آسیب دیده از بحران‌ها ایجاد شود.

قالیباف ادامه داد: در حوزه مسائل سیاسی نیز به دوستان‌مان گفتیم که جمهوری اسلامی ایران از آن تصمیمی که ملت و دولت لبنان و مقاومت بگیرند، حمایت خواهد کرد.

وی همچنین اظهار کرد: بسیار خوشحالم که به مردم عزیز ایران و همه امت اسلامی بگویم که در این چند ساعتی که در لبنان بودم و با گروه‌های مختلف از جمله مقاومت، جریانات سیاسی و مسئولان صحبت کردم، آن‌چیزی که من دیدم استحکام مقاومت، روحیه سلحشوری مردم لبنان با هر دین، مذهب و گرایشی بود و این اتحاد ملی و استحکام مقاومت بدون شک سند افتخار و پیروز در عرصه میدان و مسائل سیاسی است. برای امت اسلامی به ویژه مردم لبنان و فلسطین آرزوی سلامتی توام با شادابی، نشاط، پیروزی و موفقیت دارم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403072116453
  • خبرنگار : 71489