باغ مادری انار در گلستان احداث می‌شود

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان از احداث باغ مادری انار در گلستان خبر داد و گفت: این باغ برای اولین در کشور و با هدف تولید رقم‌های سازگار با مناطق مختلف استان ایجاد خواهد شد.

نویدرضا فرهانی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان امروز شنبه ۲۱ مهر در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار کرد: باغداران گلستانی این روزها مشغول برداشت یاقوت سرخ هستند و پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ هزار تن انار از باغ‌های استان برداشت شود.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت انار در استان را ۲ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: میانگین برداشت انار در استان بین ۳ تن تا ۳۰ تن در هر هکتار متغیر است.

این مقام مسئول افزود: ملس ممتاز ساوه، یوسف خانی، بجستان، بردسکن، شیشه گپ، و اندرفول و گونه‌های محلی ارقام انار در استان هستند.

فرهانی با اشاره به توسعه ۵۰ هکتاری سطح کشت انار نسبت به سال قبل در استان افزود: اقلیم متناسب برای توسعه این گونه به عنوان یک محصول کم آب بر و مقاوم در برابر تنش‌های خشکی از فواید توسعه باغ‌های انار است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان همچنین از احداث باغ مادری انار در گلستان خبر داد و گفت: این باغ برای اولین در کشور با کمک بخش خصوصی در استان احداث می‌شود و رقم‌های سازگار با مناطق مختلف استان را در آن تولید خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403072116448
  • خبرنگار : 50604