مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خبر داد

آموزش بیش از ۲۱ هزار نفر توسط فنی و حرفه‌ای لرستان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: بیش از ۲۱ هزار نفر در استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

علی پاشایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان تنها متولی آموزش‌های غیررسمی و مهارتی یک سازمان مستقل است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان با قدمت ۵۰ سال با ظرفیت‌های متنوع دارای ۲۱ هزار آموزشگاه آزاد، ۶۵۸ مرکز آموزشی دولتی، بیش از ۴ هزار جوار بین کارگاهی و ۱۱ هزار استاندارد آموزشی مهارتی است که به ۱۹ گروه هدف آموزش ارائه می‌دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان اضافه کرد: در سطح استان ۱۹ مرکز ثابت دولتی، ۱۴۰ کارگاه ثابت شهری، ۲۵۰ حرفه آموزشی و ۳۵ تیم سیار و ۴۷۰ آموزشگاه فعال وجود دارد.

پاشایی بیان کرد: همچنین ۱۴ مرکز جوار کارگاهی، ۱۱ مرکز جوار دانشگاهی، ۴ مرکز جوار زندان، ۳ مرکز جوار پادگان در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: طی شش ماهه اول سال جاری در دو بخش دولتی ۱۱ هزار و ۹۳۳ نفر در قالب ۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۶۶۷ نفر ساعت و در بخش خصوصی ۹ هزار و ۱۶۱ نفر در قالب یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان تصریح کرد: سازمان در چهار بخش کشاورزی، هنر، صنعت و خدمات فعالیت دارد که بیشترین فعالیت بخش دولتی در حوزه صنعت و کمترین فعالیت در حوزه کشاورزی است.

پاشایی با بیان اینکه بیشترین فعالیت در بخش خصوصی در حوزه خدمات و کمترین فعالیت در حوزه کشاورزی است، افزود: بیشترین عملکرد در حوزه متقاضیان مهارت آموزی بوده و بخش زیادی از افراد جامعه مخابین ما هستند.

وی اظهار کرد: همچنین طی شش ماه نخست امسال ۲۹ مجوز آموزشگاه، ۳۱ مجوز تاسیس و ۷ مجوز جوارکارگاهی صادر شده است.

انتهای پیام  

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072116446
  • خبرنگار : 50175