رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان:

لازمه تحکیم جامعه اسلامی، برخورداری از اقتصاد سالم و شکوفا است

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی لرستان گفت: لازمه تحکیم جامعه اسلامی، برخورداری از اقتصاد شکوفا است.

محمدرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  لازمه تحکیم جامعه اسلامی، برخورداری از اقتصاد شکوفا است و این شکوفایی نیازمند آموزش‌های کاربردی است که برای کاربردی شدن دانش، آموزش‌ها باید از مولفه‌هایی همچون تناسب برنامه‌های درسی و تجهیزات تخصصی با تغییرات پرشتاب محیطی، بهره‌مندی همزمان از تخصص نخبگان علمی و تجربه خبرگان شغلی به عنوان موتور محرک برای خلق دانش و تلفیق آن با توانایی شغلی و همچنین پیوند بین دنیای آموزش با دنیای کار برخوردار باشند.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب ضرورت دارد متولیان آموزش‌های عالی مهارتی در گذار به سوی اقتصاد مبتنی بر دانش مجدانه نقش‌آفرینی کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان اضافه کرد: بر این اساس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی تلاش کرده طلایه‌دار حرکت عظیمی در کشور باشد.

جعفری بیان کرد: این دانشگاه با رسالت تربیت نیروی ماهر و متخصص و با درک اهمیت کار، مهارت‌آموزی و کارآفرینی در نظام آموزش عالی و همچنین توجه به معارف قرآن و عترت و منظومه فکری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان دانشگاه مهارت آفرین علم را با عمل و تئوری را با کاربرد پیوند زده به جنگ داعش بیکاری شتافته است تا از طریق بازطراحی فرآیندها و تقویت آموزش‌ها در محیط واقعی کار؛ دانش آموختگانی تربیت نماید که ضمن سرآمدی در کاربرد علوم فراگرفته شده، الگویی برای ترویج خودباوری، خداباوری و دغدغه مندی نسبت به جامعه باشند.

وی ادامه داد: به این ترتیب این دانشگاه علاوه بر تربیت نیروی ماهر و متخصص با پرورش ذهنیت کارآفرینی در بین دانشجویان آنان را برای حرکت در مسیر اشتغال نیز هدایت می‌کند.

رئیس واحد استان لرستان تصریح کرد: تلاش بر این بوده باتوجه به تغییرات چشمگیر در جمعیت، نیروی کار و اطلس مشاغل برنامه‌ریزی برای ارایه آموزش‌های شغلی مطابق آمایش سرزمینی و نیازهای احصا شده در استان با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی و بدون ایجاد بار مالی مازاد بر دوش دولت صورت پذیرد تا دستیابی به محصول با کیفیت که همان دانش آموخته متبحر، خالق و کارآفرین است، مسیر شود.

جعفری اضافه کرد: در طول ۳ سال اخیر، دانشگاه جامع علمی کاربردی برای انجام این مهم، ضمن ریل گذاری گامهای بلندی را برداشته است که به لطف پروردگار، دستاوردهای ماندگاری برای میهن اسلامی و استان لاله خیز لرستان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072116443
  • خبرنگار : 50176