معاون استاندار خراسان جنوبی: 

آمادگی‌ در برابر تهدیدات نوین، نیازمند افزایش دانش دفاع غیرعامل است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: آمادگی‌ در برابر تهدیدات نوین، نیازمند افزایش دانش دفاع غیرعامل است. 

سید محمد رضا طالبی، امروز شنبه ۲۱ مهر در جلسه قرارگاه عملیاتی پدافند غیرعامل استان، اظهار کرد: تهدیدات امروز از سوی دشمن پیچیده و ترکیبی از جنگ عامل و غیرعامل است، بنابراین در  پاسخ‌ها و آمادگی‌ها در برابر تهدیدات نوین نیازمند افزایش دانش دفاع غیرعامل و آمادگی در سطح تمانی دستگاه های اجرایی استان هستیم.

جانشین شورای پدافند غیرعامل استان گفت: هر مدیری برای مجموعه و دستگاه خودش باید یک برنامه مشخص پدافند غیرعامل برای مواقع بحران آماده داشته باشد، تا هنگام بحران خدمات‌رسانی به مردم دچار مشکل نشود.

وی با اشاره به اینکه ضرورت رعایت اصول پدافندی، در زمان بروز بحران مشخص می‌شود، متذکر شد: در هر زمانی باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا بتوانیم در صورت ایجاد بحران، شرایط را به خوبی مدیریت کنیم.

طالبی گفت: موضوع پدافند غیرعامل ایجاب می‌کند، دستگاه های اجرایی به منظور تداوم فعالیت و ارائه مستمر خدمات به شهروندان دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل را در راستای احصای نقاط آسیب پذیر زیرساخت‌ها و مقابله با تهدیدات احتمالی اجرایی کنند.

معاون استاندار افزود: در نظارت‌ها، راستی‌ آزمایی به صورت میدانی انجام شود که صرف ارائه آمار نباشد و در واقعیت اجرا شده باشد.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی و زیرساختی استان به بیان آخرین اقدامات حفاظتی و پدافند غیرعامل مجموعه تحت مدیریتی خود پرداختند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403072116421
  • خبرنگار :