دروغ دانشگاه‌ آمریکایی در موضوع جنگ غزه

دانشگاه "براون"( brown) اصرار دانشجویان معترض برای انصراف از روابط رژیم صهیونیستی را رد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، این دانشگاه در بهار گذشته با دانشجویان طرفدار فلسطین معامله کرد تا در صورت پایان دادن به اردوگاه‌های اعتراضی، خواسته‌های آنها را بررسی کند. اما هیات مدیره دانشگاه به واگذاری روابط با اسرائیل رای منفی‌ داد.

دانشگاه براون روز چهارشنبه اعلام کرد که هیات مدیره این دانشگاه به رد پیشنهاد دانشجویی برای واگذاری شرکت‌های دخیل در فعالیت‌های نظامی و امنیتی اسرائیل رای داده است.

این رای که اولین رای از نوع خود از زمان آغاز جنگ غزه در یک سال پیش بود که جنبش اعتراضی بین المللی را برانگیخت.

از زمان حمله مرگبار حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی و بمباران غزه که منجر به شهادت ده‌ها هزار فلسطینی شد، دانشجویان حامی فلسطین در سراسر آمریکا خواستار اقدام دانشگاه‌های خود عمدتاً از طریق قطع ارتباط با اسرائیل شدند. 

کریستینا اچ. پکسون، رئیس دانشگاه براون، و برایان مونیهان، رئیس هیات مدیره گفتند که هیات مدیره دانشگاه به پیشنهاد واگذاری رای منفی داده است، زیرا هیچ سرمایه گذاری مستقیمی در ۱۰ شرکتی که معترضان نام برده بودند، ندارد.

آنها در نامه‌ای به جامعه دانشگاهی براون نوشتند، با توجه به حداقل و غیرمستقیم بودن مواجهه مالی دانشگاه با این شرکت‌ها، این ارتباط با اسرائیل نمی‌توانست مستقیماً مسئول آسیب‌های اجتماعی باشد. 

علاوه بر این، آنها نوشتند: «مأموریت براون کشف، برقراری ارتباط و حفظ دانش است نه برای قضاوت یا حل و فصل درگیری‌های جهانی. 

در پی انتشار این رای از سوی دانشگاه، دلنشجویان مجدد اعتراض کردند. 

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403072116383
  • خبرنگار : 71603