اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از توقیف کالاهای قاچاق تا دستگیری ۲۰ متهم فراری

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر توقیف کامیون حامل ۳۴ میلیارد ریال کالای قاچاق، دستگیری ۲۰ متهم فراری، دستگیری سارقان درون خودرو و سیم و کابل مخابراتی و... مشاهده می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲۱ مهرماه از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۳۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در شهرستان خرم‌بید خبر داد و گفت: مأموران انتظامی شهرستان خرم‌بید هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار یوسف ملک‌زاده ادامه داد: در بازرسی از این کامیون یک میلیون و ۱۲۰ هزار نخ سیگار، ۱۱ دستگاه جارو برقی، ۱۵۰ عدد دوربین سلاح شکاری، ۳۱ کارتن زغال و ۴۰ هزار عدد فندک خارجی قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستیابی مامورین به محل اختفای ۲۰ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شیراز از کشف محموله قاچاق ۲۰ میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۱۲ فخرآباد با انجام اقدامات پلیسی از دپو کالای قاچاق در یکی از محله‌های شیراز مطلع و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران انتظامی پس از اشراف کامل اطلاعاتی و طی هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، ۸۹ عدد لامپ چراغ خودرو و موتور، ۱۹ عدد سرشعله گاز یکبار مصرف، ۱۱ طاقه پارچه، یک هزار و ۴۹۰ پاکت سیگار، ۱۰ عدد جک درب برقی، ۱۳۵ بسته انواع تنباکو، یک هزار و ۱۴۰ عدد سرنگ سرم و ۸ عدد مخزن و دستگاه تصفیه آب قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش محموله قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارقین و کشف ۱۷ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز همچنین از دستگیری سارقین درون خودرو با اعتراف به ۱۷ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح حوزه کلانتری " ۱۲فخرآباد" بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۲ فخرآباد با انجام اقدامات پلیسی، موفق شدند ۲ سارق را حین سرقت شناسایی و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده آنان را دستگیر و به کلانتری انتقال دهند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه به ۱۷ فقره سرقت درون خودرو اقرار کردند، گفت: در بازرسی از آنان ۳ دستگاه ضبط خودرو، یک عدد باطری و سیم و ابزار باز کردن درب خودرو کشف شد.

زراعتیان با بیان اینکه سارقین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید اجتناب کنند و از پارک کردن وسایط نقلیه در مکان‌های خلوت که فاقد روشنایی کافی است پرهیز کنند.

بیل مکانیکی در حال فعالیت، قاچاق بود

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد و بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی مطلع شدند یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق در اختیار فردی به هویت معلوم است و در حال حاضر در یکی از محورهای مواصلاتی فارس در حال فعالیت می‌باشد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

احمدرضا خرم افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را توقیف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش بیل مکانیکی مذکور را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۲۸ هزار لیتر گازوئیل فاقد مجوز در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۸ هزار لیتر گازوئیل فاقد مجوز در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد و گفت: ماموران انتظامی بخش جویم لارستان حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سیدمحمد یوسفی با بیان اینکه در بازرسی از آن کامیون ۲۸ هزار لیتر گازوئیل فاقد مجوز و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد، گفت: در این خصوص راننده پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

دستگیری سارقین و کشف ۱۴ فقره سرقت

فرمانده انتظامی خرامه از دستگیری ۲ نفر سارق و کشف ۱۴ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در شهرستان خرامه، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران انتظامی  قرار گرفت.

زمان‌الله کریمی با بیان اینکه ماموران با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و دستگیر کنند، تصریح کرد: متهمین در بازجویی انجام شده به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و ساختمان‌های نیمه کاره اقرار و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کریمی با هشدار به شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع سرقت‌های مختلف، افزود: اماکن خود را به تجهیزات بازدارنده و ایمنی تجهیز کنند و در حفظ و نگهداری اموال خود همواره کوشا باشند و از رها نمودن اقلام و وسائل در باغات، زمین‌های کشاورزی و منازل در حال ساخت خودداری نمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارق سیم و کابل برق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری سارق سیم و کابل برق  توسط ماموران کلانتری ۱۲ خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان کازرون، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیژن بارسالاری افزود: با افزایش و هدفمندسازی گشت‌های انتظامی، ماموران کلانتری ۱۲حضرتی در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار را هنگام سرقت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه سارق در بازجویی فنی پلیس به ارتکاب ۶ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد، گفت: متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

دستگیری ۲۰ متهم متواری در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۲۰ متهم متواری در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای ارتقای احساس امنیت در بین شهروندان و ناامن ساختن محیط فعالیت مجرمان، طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز طی یک هفته به مرحله اجرا در آمد.

رحمت‌الله ارجمندی بیان کرد: در همین راستا مأموران انتظامی موفق شدند ۲۰ متهم تحت تعقیب و متواری را شناسایی و دستگیر و روانه دادسرا کنند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه در سوابق متهمان جرایمی از قبیل قمه کشی، ایراد ضرب و جرح و بر هم زدن نظم و امنیت عمومی به چشم می‌خورد، از شهروندان درخواست کرد هشدارها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعاً با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند و پلیس را در تامین و حفظ امنیت پایدار در جامعه یاری دهند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072116364
  • خبرنگار :