ضرورت بازخوانی گفتمان اسلامی و تمدنی رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی برای کشور

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر ضرورت بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی به خراسان شمالی برای تحول در نگاه‌های تبیینی کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده ۲۱ مهرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: سفر تاریخی مقام معظم رهبری به خراسان شمالی یک تحول گفتمانی در کشور ایجاد کرد. 

وی افزود: در این سفر جبهه فرهنگی انقلاب حرف‌هایی نو با الفاظی جدید و رویکردی متفاوت در حوزه مسجد، تبلیغ سبک زندگی و نگاه متفاوت به زیست بومی که مسلمانان در نگاه تمدنی اسلام باید داشته باشند را از بیان مقام معظم رهبری شنیدند.

وی با بیان اینکه باید این گفتمان را بازخوانی کرده و در همراهی و اتحادی که مقام معظم رهبری از ارکان مسجد انتظار دارند، فعال‌تر عمل کنیم، افزود: مسجد باید محل قرار و پناه مردم باشد و بتوانیم مسجدی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم. 

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه شبکه نورانی، متشکل از هزار مسجد و بقا متبرکه در استان خراسان شمالی وجود دارد، گفت: رابطه تشکیلاتی کانون‌های مساجد با سایر بخش‌ها در نماز جمعه متجلی می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد می‌توانند کانون بسیاری از اقدامات باشند، بیان کرد: مدرسه تئاتر شبستان فعالیتش را در بیشتر استان‌ها آغاز کرده و بازیگران و هنرمندان انقلابی که علاقه‌مند به این دیدگاه هستند را آموزش می‌دهد تا مهارت افزایی داشته باشند. 

وی بر ضرورت ارتقاء ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کانون مساجد تاکید کرد و ادامه داد: در دو سال گذشته با نگاهی تحولی نسبت به کانون‌های مساجد تلاش کردیم تا پیشخوان فرهنگی مناسبی شکل بگیرد و به مردم خدمات مناسب ارائه دهد. 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072116357
  • خبرنگار : 50444