اسرار اول اکتبر موساد

به گفته منابع اسرائیلی، جرمی لوفردو روزنامه‌نگار امریکایی پس از گزارش درباره محل اصابت موشک‌ها در حمله اول اکتبر ایران به سرزمین‌های اشغالی در اوایل ماه جاری میلادی به اتهام «به خطر انداختن امنیت ملی» توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شد.

به گزارش ایسنا، ایران نوشت: به گفته منابع اسرائیلی، جرمی لوفردو روزنامه‌نگار امریکایی پس از گزارش درباره محل اصابت موشک‌ها در حمله اول اکتبر ایران به سرزمین‌های اشغالی در اوایل ماه جاری میلادی به اتهام «به خطر انداختن امنیت ملی» توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شد.
همکار لوفردو اذعان کرده است که رژیم صهیونیستی این خبرنگار را مورد ضرب و شتم قرار داده، چشمانش را بسته و او را به پایگاه نظامی اسرائیل منتقل کرده است. علاوه بر این، گوشی این خبرنگار نیز ضبط شده است.
لوفردو  روزنامه نگار مستقل مستقر در نیویورک در وبسایت خبری تحقیقاتی «گری‌زون» کار می‌کند.
شبکه خبری «آی۲۴ اسرائیل» گزارش داد لوفردو به ظن «جاسوسی در اسرائیل و جرایم جدی کمک به دشمن در زمان جنگ» بازداشت شده است.
این در حالی است که جرمی لوفردو گزارشی از محل اصابت موشک‌های ایران از جمله در پایگاه هوایی نواتیم و یک پایگاه اطلاعاتی در مرکز اسرائیل منتشر کرده بود.
او در گزارش خود توضیح داده بود که «حمله به غزه از پایگاه نواتیم انجام شد» و هواپیمای بنیامین نتانیاهو در آنجا مستقر بوده است. گزارش او همچنین حاوی تصاویری بود که از خودروهای آسیب‌دیده و یک گودال در منطقه‌ای در نزدیکی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، موساد، در شمال تل آویو گرفته شده است.
آخرین ویدیوی او که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، لوفردو از آسیب ایران به مکان‌های استراتژیک اسرائیل خبر می‌دهد؛ آسیب‌هایی که رسانه‌های اصلی گزارش نکرده‌اند.
به نظر می‌رسد دلیل اصلی بازداشت این خبرنگار امریکایی، تصاویری است که از نزدیکی ساختمان موساد در تل آویو پس از اصابت موشک بالستیک ایران منتشر کرده است. این همان چیزی است که رژیم صهیونیستی از اولین ساعت عملیات وعده صادق تلاش زیادی برای محرمانه نگه داشتن و اعمال سانسور گسترده خبری درباره عدم درز اطلاعاتی درباره موشک ایرانی و مقصدش در منطقه کریا بود.
اما نتایج حمله ایران آنقدر مشهود بود که سیاست‌های سانسور صهیونیستی هم توانایی مخفی کردن آن را نداشت. رونن برگمن، روزنامه‌نگار نزدیک به نهادهای امنیتی اسرائیل و نویسنده کتاب «برخیز و تو اول بکش» هم که برای روزنامه نیویورک تایمز امریکا می‌نویسد، درباره شب اول اکتبر می‌گوید: «من یک سری انفجارهای مهیبی را در نزدیکی خانه‌ام در شمال تل‌آویو، نزدیک به مقر موساد، آژانس اطلاعات خارجی و واحد ۸۲۰۰، احساس کردم. تمام خانه می‌لرزید.» همچنین تایمز اسرائیل به نقل از منابع غربی نوشت که حداقل دو موشک در نزدیکی مقر سازمان جاسوسی موساد اسرائیل در گلیلوت فرود آمده است.
شبکه خبری سی‌ان‌ان امریکا توانست موقعیت جغرافیایی تصاویر ارسالی از تل آویو را شناسایی کند و دریافت که از یک ساختمان آپارتمانی بلند در هرتزلیا، کمتر از ۳ کیلومتری مقر موساد گرفته شده است. این تصاویر دهانه بزرگ را در جایی که به نظر می‌رسد یک پارکینگ است، نشان می‌داد.
سرویس جهانی بی‌بی‌سی هم در این رابطه نوشت: ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی که توسط بی‌بی‌سی تأیید شده است نشان می‌دهد که موشک‌ها بر فراز شهرهای پرجمعیت تل‌آویو و بیت‌المقدس به مسیر خود ادامه می‌دهند و هنگامی که پدافند هوایی موشک‌های ورودی را رهگیری می‌کرد، صدای انفجارها از بالای سر شنیده می‌شد. طبق اعلام بنگاه رسانه‌ای دولت انگلیس، این فیلم همچنین اصابت چندین موشک به مناطق اطراف مقر سازمان جاسوسی موساد در نزدیکی تل‌آویو را نشان می‌دهد.

انتهای 

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403072116348
  • خبرنگار :