تلخ کامی آبنبات ریزان بجنوردی در تابستان امسال

رئیس اتحادیه آبنبات ریزان بجنورد با اشاره به اینکه آبنبات یکی از سوغات مهم این شهر است، گفت: متاسفانه میزان فروش این محصول در تابستان امسال بسیار کم بوده است.

حسن زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تردد مسافران از کمربندی و عدم تردد و عدم توقف آن‌ها در داخل شهر سبب شد تا آبنبات ریزان مشتری‌های خود را در تابستان امسال از دست دهند.

وی گفت: باید برای فصل تابستان تمهیداتی اندیشیده شود تا فروشگاه‌های فروش سوغات از حضور مسافران بهره‌مند شوند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای اساسی صنف آبنبات ریزان در بجنورد، شهرک آبنبات است، افزود: تاکنون پیگیری‌های فراوانی برای ایجاد این شهرک انجام شده و پیگیری‌ها نیز همچنان در حال انجام است اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

وی ادامه داد: تولید آبنبات بجنورد نسبت به محصولاتی همچون گز و سوهان پرزحمت‌تر و پرهزینه‌تر است اما سود آن در دست توزیع کننده‌های خارج استانی است، بنابراین ایجاد شهرک آبنبات یکی از نیازهای اساسی این صنف است.

رئیس اتحادیه آبنبات ریزان بجنورد بیان کرد: سرمایه در گردش یکی دیگر از مشکلات اعضای این اتحادیه است، خرید لوازمی همچون پلاستیک برای آبنبات ریزان نیاز به سرمایه در گردش دارد اما بانک‌ها همکاری لازم را ندارند و بهانه‍هایی همچون داشتن معدل حساب و ... می‌آورند.

وی تاکید کرد: اما با تلاش‌های انجام شده با همکاری اتاق اصناف و مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته موفق شدیم تا شکر مورد نیاز آبنبات ریزان را تامین کنیم.

حسن زاده گفت: از سوی دیگر آبنبات ریزان نیز به منظور حمایت از مصرف کننده قیمت آبنبات ساده را تا ۳۰۰۰ تومان کاهش دادند.

به گفته وی تدوین استاندارد ارزشیابی این محصول از دیگر اقدامات انجام شده، است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072116346
  • خبرنگار : 50046