مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

حمایت کمیته امداد از ۴۳ هزار خانوار اردبیلی

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: هم اکنون ۴۳ هزار و ۴۰۹ خانوار در قالب ۸۸ هزار و ۱۱۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در طول سال خدمات معیشتی، درمانی، بهداشتی، فرهنگی، مسکن، جهیزیه و تسهیلات اشتغال‌زایی به آنها ارائه می‌شود.

علیرضا حسین‌نژاد ۲۱ مهر در جلسه شورای مدیران که با حضور معاون حمایت و سلامت خانواده و معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار کرد: ۱۱.۵ درصد از خانوار استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و ۶.۹ درصد از کل جمعیت استان اردبیل نیز از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۳ هزار و ۴۰۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: این تعداد خانوار در قالب ۸۸ هزار و ۱۱۰ نفر هستند که با ارائه خدمات متنوع سعی در توانمندسازی آنها داریم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۲۹ هزار و ۴۵۲ نفر از جمعیت تحت حمایت را سالمندان تشکیل می‌دهند که توانایی انجام کار را نداشته و با ارائه خدمات درمانی، دارویی و بهداشتی تلاش داریم بخشی از مشکلات آنها را برطرف کنیم.

وی با اعلام اینکه ۵۲ درصد از مددجویان تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، افزود: به منظور رفع نیازهای اساسی و کمک به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، اقدامات شایسته‌ای به انجام می‌رسد تا آنها در مسیر خودکفایی و عدم وابستگی قرار گیرند.

حسین‌نژاد در ادامه سخنان خود اعطای ۱۳۰۲ سری جهیزیه به ارزش ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های این نهاد در راستای جریان‌سازی ازدواج آسان و جوانی جمعیت برشمرد و خاطرنشان کرد: ۲۲۹۰ دستگاه لوازم خانگی نیز به ارزش ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بین خانوار تحت حمایت توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۵۵۵۶ خانوار تحت حمایت نیز اجاره‌نشین هستند که در طول یک سال اخیر بیش از چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بابت اجاره بها به آنها پرداخت شده است.

وی یکی از ضروری‌ترین نیازهای مددجویان را تامین مسکن مناسب عنوان کرد و افزود: در این زمینه خواستار همکاری‌های بیشتر هستیم تا بتوانیم برای مددجویان فاقد مسکن، منزلی مناسب تهیه کنیم.

در ادامه این نشست، سعید زارع‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد کشور طی سخنانی ضمن تشریح برنامه هفتم کمیته امداد، بیان کرد: شناسایی نقاط ضعف و قوت کمیته امداد و همچنین ایجاد فضای دانش‌گرایی و تحول‌خواهی در برنامه هفتم کمیته امداد مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در برنامه هفتم با همکاری گروه‌های پژوهشی، کارکنان مجرب و متخصص کمیته امداد و حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های معتبر تلاش گسترده‌ای به انجام رسیده تا بتوانیم گام‌های موثرتری را برای رفع فقر و محرومیت و توانمندسازی و خوداتکایی اقشار آسیب‌پذیر برداریم.

زارع‌زاده گفت: با همراهی و همیاری هرچه بیشتر خواهیم توانست به تحقق برنامه هفتم کمیته امداد کمک کرده و موجبات رضایت جامعه تحت حمایت را رقم بزنیم.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد کشور در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: هوشمندسازی و ارائه خدمات الکترونیکی نیز از جمله اولویت‌های مهم کمیته امداد است که درصدد توسعه این مهم هستیم.

در ادامه این جلسه، حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور نیز اظهار کرد: مددکاران و امدادگران کمیته امداد در سراسر کشور با افتخار و بی‌منت در خدمت نیازمندان جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه همه حوزه‌ها و واحدهای تخصصی کمیته امداد در خدمت مددجویان هستند، افزود: در کمیته امداد، همگی در یک صف در خدمت مددجویان هستیم و برای رفع نیازهای اساسی آنها تلاش می‌کنیم.

خدرویسی با بیان اینکه مددکاران پرچمداران خدمت به محرومان هستند، یادآور شد: باید بیش از پیش نیازهای ضروری خانواده‌ها مورد نظر قرار گرفته و نظارت بیشتری در این امور به انجام رسد تا کمک‌های مردمی در اسرع وقت به دست محرومان برسد.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072116336
  • خبرنگار :