دعوت رایگان ناشران فلسطین و لبنان به نمایشگاه شارجه

ناشران از فلسطین، لبنان و سودان از پرداخت هزینه ثبت نام در نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه در ماه آینده معاف خواهند بود.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه همچنین اعلام کرده‌اند که ناشران فلسطینی، لبنانی و سودانی در طول برگزاری این رویداد که از ۶ تا ۱۷ نوامبر (16 تا 27 آبان) برگزار می‌شود، از حمایت ویژه صنعت نشر برخوردار خواهند شد.

این تصمیم در پی دستوری است که شیخ دکتر سلطان بن محمد القاسمی، حاکم شارجه و شیخه بودور القاسمی، رئیس سازمان کتاب شارجه صادر کرده اند.

شیخه بودور در توضیح این تصمیم، چالش هایی را که ناشران منطقه در پی جنگ رژیم صهیونیستی و غزه و درگیری در سودان با آن مواجه بوده اند، بیان کرد. او تاکید کرد که حمایت از صنعت نشر در کشورهای آسیب دیده برای حفاظت از میراث فرهنگی آنها بسیار مهم است.

وی در بیانیه‌ای گفت: «شارجه همیشه پناهگاهی فراگیر برای فرهنگ و روشنفکران عرب بوده و خواهد ماند. تعهد تزلزل ناپذیر امارت به پروژه فرهنگی عربی در همه سیاست‌ها و اقدامات ما منعکس شده است. ما صمیمانه امیدواریم که در دوره‌های بعدی نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه، فرهنگ، روشنفکران و ملت‌های ما در بهترین حالت ممکن شکوفا شوند».

اداره کتاب شارجه با اعلام این اقدام به گزارشی از وزارت فرهنگ فلسطین استناد کرد که در آن از آغاز جنگ در اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۷۶ مرکز فرهنگی، سه تئاتر، پنج موزه، ۱۵ انتشارات و کتابفروشی و ۸۰ کتابخانه عمومی در غزه آسیب دیده اند.

اداره کتاب شارجه یکی از نهادهای فرهنگی است که در طول جنگ به فلسطین و لبنان کمک می‌کند. نهادهای حفاظتی از جمله اتحاد برای دفاع از میراث بشری در مناطق جنگی (ALIPH)، مذاکراتی را با دولت لبنان برای حفاظت از مکان‌های دارای ارزش تاریخی انجام داده است و بودجه اضطراری برای کمک به حفاظت از بعلبک صادر کرده است.

والری فرلند، مدیر اجرایی (ALIPH) این هفته به نَشنال گفت: «ما قبلاً یک اقدام اضطراری اولیه ۵۰ هزار دلاری اتخاذ کرده‌ایم تا آنها بتوانند از میراث فرهنگی محافظت کنند.

سخنگوی یونسکو گفت که با مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل متحد برای ارائه داده‌هایی در مورد ایالت بعلبک با استفاده از ابزار سنجش از راه دور و تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای همکاری کرده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403072116311
  • خبرنگار : 71454