رئیس بنیاد مسکن خبرداد

آسفالت ۹۰ هزار مترمربع از معابر روستایی ۳ شهرستان خراسان رضوی

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی کاشمر، خلیل‏‌آباد و کوهسرخ با اشاره به نهضت آسفالت در روستاها گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته۷۵۰ تن قیر در سال‌جاری جذب و آسفالت ۹۰ هزار مترمربع از معابر در سه شهرستان کاشمر، خلیل‌آباد و کوه‌سرخ انجام شد.

احسان میری، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مأموریت و خدمات این بنیاد در حوزه تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، آسفالت معابر از محل قیر رایگان، پرداخت تسهیلات و ساخت مسکن مقاوم روستایی، مسکن شهری و پروژه نهضت ملی مسکن و همچنین صدور و تحویل اسناد و املاک شهری و روستایی شامل حال عموم مردم به‌ویژه روستائیان و محرومین شده است.

وی خاطر نشان کرد: در کاشمر با جذب۲۰۰ تن قیر، آسفالت ۹ روستا به مساحت ۲۵ هزار مترمربع، خلیل‌آباد آسفالت ۱۱ روستا به مساحت ۳۰ هزار مترمربع با جذب ۲۵۰ تن قیر، و در کوه‌سرخ نیز با جذب ۳۰۰ تن قیر، آسفالت ۹ روستا به مساحت ۳۵ هزار مترمربع اجرا شد.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی کاشمر، خلیل‏‌آباد و کوهسرخ همچنین به وضعیت نهضت ملی مسکن شهری اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در حوزه نهضت ملی مسکن در دو شهرستان کاشمر و خلیل‌آباد انجام ‌شده است.

میری در خصوص وضعیت پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن در کاشمر اظهار کرد: در حال حاضر پروژه۳۰ واحدی بنیاد با ۶۰ درصد، پروژه ۱۲۶ واحدی گروه ساخت ۷۰ درصد و پروژه۷۱۰ واحدی گروه ساخت ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: در شهرستان خلیل‌آباد نیز پروژه ۸ واحدی گروه ساخت ۱۰۰ درصد و پروژه ۳۴۲  واحدی گروه ساخت پشت ایران‌خودرو ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. هم‏چنین پروژه ۳۲۰ واحدی گروه ساخت شهر کندر نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه هست.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشمر، خلیل‏‌آباد و کوهسرخ از پرداخت ۳۰۰۰ فقره تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: از این تعداد تسهیلات، ۱۶۳۳ فقره به کاشمر، ۸۸۷ فقره خلیل‌آباد و ۴۵۰ فقره نیز به کوه سرخ تعلق گرفته است.

میری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ هزار جلد سند روستایی صادر و تحویل متقاضیان شده است، بیان کرد:۶۵۰۰ جلد برای کاشمر، ۸۵۰۰ جلد خلیل‌آباد و ۳۰۰۰ جلد سند نیز برای روستاهای شهرستان کوه‌سرخ بوده است.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی کاشمر، خلیل‌‏آباد و کوهسرخ در پایان گفت: بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی به‌عنوان اولین نهاد عمرانی پس از پیروزی انقلاب به دستور حضرت امام(ره) و باهدف کمک به محرومین و ساخت مسکن مناسب و با ایجاد حساب۱۰۰ امام(ره) در بانک ملی تأسیس و تاکنون منشأ خدمات متعددی به‌خصوص در حوزه توسعه روستایی و ساخت مسکن مناسب و مقاوم شهری و روستایی شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072116276
  • خبرنگار : 30147