معاون آماد و پشتیبانی فراجا عنوان کرد

تأمین بخشی از نیازهای فراجا با خودروهای برقی

معاون آماد و پشتیبانی فراجا با بیان اینکه با اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده در چهار نقطه ایستگاه‌های شارژ برقی در مسیر تهران به قزوین پیش‌بینی و عملیاتی شده است، گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌ها حتماً بخشی از نیاز فراجا از طریق خودروی برقی جبران خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار رضا فریبا با بیان اینکه ورود خودروهای برقی و استفاده از انرژی پاک همیشه جزو دغدغه‌ها بوده است، گفت: فراجا به عنوان یک سازمان در جهت خدمت رسانی به مردم، بحث آلودگی هوا را لمس می‌کند و به همین دلیل، استفاده از خودروی برقی جزو اولویت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه فراجا اولین سازمان است که از خودروی برقی استفاده می‌کند، افزود: با اتفاقی که در هفته فراجا افتاد، بحث ورود خودروهای برقی را به صورت آزمایشی در مسیر بزرگراهی تهران به قزوین زیر بار بردیم، کار به این صورت بود که چون مسیر خارج از شهر بود بحث ایجاد زیرساخت‌های آن فراهم می‌شد.

معاون آماد و پشتیبانی فراجا با بیان اینکه خودروی برقی نیاز به ایستگاه شارژ برقی دارد، ادامه داد: با اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده توانستیم بحث ایجاد ایستگاه‌های شارژ برقی را در مسیر تهران به قزوین در چهار نقطه پیش‌بینی و عملیاتی کنیم.

فریبا با بیان اینکه این ایستگاه‌ها در مراکز پلیس‌راهی و پاسگاه‌های پلیس راه ایجاد می‌شود، گفت: این ایستگاها علاوه بر ارائه خدمات به خودروهای فراجا، مورد استفاده سازمان قرار می‌گیرند و این امکان هم وجود دارد به مردم شریف خدمات دهند و عزیزانی که در مسیر تهران به قزوین و بالعکس تردد می‌کنند بتوانند از امکان ایجاد شده، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بصورت آزمایشی فعلاً ۶ دستگاه خودروی برقی در اختیار گذاشته شده است، افزود: تصمیم گرفته شده که به  این تعداد اضافه شود، حتما بحث خودروهای برقی جزو اولویت‌های فراجاست تا بتواند در مأموریت‌های خود مخصوصاً مأموریت‌های درون شهری و مسیرهای بزرگراهی بتواند استفاده کند.

معاون آماد و پشتیبانی فراجا با بیان اینکه سالیانه فراجا حداقل حدود ۴ هزار دستگاه خودرو وارد سازمان می‌کند، اظهار کرد: حتماً بخشی از نیاز از طریق خودروی برقی جبران خواهد شد ولی لازمه آن این است که زیرساخت توسط خود ما یا توسط سازمان‌های دیگر ایجاد شود و به موازات آن حتماً خودروی برقی را وارد سازمان می‌کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403072116262
  • خبرنگار : 71955