مدیرکل دادگستری استان بوشهر:

استقرار دادگاه‌های صلح در تمام شهرستان‌های بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از ایجاد دادگاه‌های صلح در همه شهرستان‌های این استان خبرداد.

مهدی مهرانگیز در حاشیه آیین افتتاح دادگاه‌های صلح در مرکز استان بوشهر که با حضور آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: پس از اینکه قانون جدید شوراهای حل اختلاف لازم الاجرا شد و بر اساس قانون شوراهای حل اختلاف دادگاه‌های صلح، باید در شهرستان‌ها و مرکز استان تشکیل شود. 

وی ادامه داد: ما در سراسر شهرستان‌ها به غیر از مرکز استان بوشهر دادگاه‌های صلح را ایجاد کرده بودیم و امروز نیز به لطف خداوند دادگاه‌های صلح در مرکز استان و شهر بوشهر تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل دادگاه‌های صلح همان‌طور که در قانون جدید شورای حل اختلاف ذکر شده و مدنظر مسئولین قضایی نیز هست سهولت دسترسی مردم به محاکم و جلوگیری از اطاله دادرسی بوده و این امر موجب می‌شود تا قضات نیز بتوانند سریع‌تر به پرونده‌ها رسیدگی کنند. 

وی افزود: در مرکز استان و شهر بوشهر ۸ شعبه حقوقی و کیفری را با دو دادرس تشکیل خواهیم داد که این تعداد شعبه قطعاً سبب کاهش تعداد ورودی پرونده‌ها به محاکم خواهند شد و قضات می‌توانند با فراغت و سرعت و دقت بیشتر به دیگر پرونده‌ها رسیدگی کنند. 

مهرانگیز تاکید کرد: از این به بعد دعاوی تا حد نصاب یکصد میلیون تومان اعسار از محکوم به تا مبلغ یک صد میلیون تومان، تغییر نام، اصلاح شناسنامه، پرونده‌های تصادفات رانندگی، حوادث ناشی از کار، انحصار وراثت، مهر و موم ترکه، تحریر ترکه و بقیه جرایم درجه ۷ و ۸ در این دادگاه‌های صلح رسیدگی خواهد شد یعنی ۱۱ موردی که قانونگذار در ماده ۱۲ قانون شورای حل اختلاف در صلاحیت دادگاه‌های صلح قرار داده و در این دادگاه‌ها با سرعت و دقت رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403072116248
  • خبرنگار : 50963