۳ آمبولانس جدید به ناوگان اوژانس یزد اضافه شد

رئیس سازمان اورژانس استان یزد از افزوده شدن سه دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اوژانس این استان خبر داد و گفت: نیمی از آمبولانس‌های اورژانس استان فرسوده هستند.

دکتر «سید محمد جواد میرجلیلی» امروز شنبه ۲۱ مهرماه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توزیع ۱۰۸ آمبولانس جدید در سطح کشور، سهم استان یزد را تنها سه دستگاه آمبولانس ذکر کرد و افزود: مجموع آمبولانس‌های جدید اضافه شده به ناوگان اورژانس استان از سال گذشته تاکنون شش دستگاه بوده که دو دستگاه آمبولانس آن از سوی کمیساریای عالی پناهندگان به یزد تحویل شد.

وی یکی از مشکلات سازمان اورژانس استان را فرسودگی آمبولانس‌های این سازمان ذکر کرد و گفت: ۴۹ دستگاه آمبولانس استان یعنی حدود ۵۰ درصد ناوگان اورژانس استان قدمتی بالای ۱۰ سال دارند و عملاً فرسوده هستند.

میرجلیلی ابراز امیدواری کرد با توجه به این که قرار است از این پس ماهانه ۵۰ دستگاه آمبولانس براساس قرارداد تامین ۶۲۵ دستگاه آمبولانس وارد ناوگان اورژانس کشور شود، در سال جاری سهم خوبی به استان یزد تعلق گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته ۲۲۹ هزار و ۱۰۱ مورد تماس مردمی با اورژانس وجود داشته که ۸۶ هزار و ۴۵۳ مورد از آنها منجر به ماموریت شده و از مجموع ماموریت‌های انجام شده به افزون بر ۸۳ نفر ارائه خدمت شده است.

گفتنی است، آمبولانس‌های تحویل شده از نوع پیشرفته و به روز با ظرفیت شش سیلندر و بیش از سه هزار اسب بخار است و با مدل‌های ۲۰۲۴ تامین و توزیع شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403072116237
  • خبرنگار : 50214