بازدید معاون رئیس جمهور از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان‌ گیلان

حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور امروز شنبه، ۲۱ مهرماه از نمایشگاه محصولات شرکت‌های دانش بنیان در گیلان بازدید کرد.

حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور امروز شنبه، ۲۱ مهرماه در سفر یک روزه خود به گیلان با همراهی هادی حق‌شناس، استاندار گیلان و جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان و جمعی از مسئولان استان از نمایشگاه محصولات شرکت‌های دانش بنیان در فشتام رشت بازدید کردند.

در این نمایشگاه محصولات شرکت‌های دانش بنیان اعم از تولید ترانس تروئید قدرت و استبلایزر ولتاژ برق، تولید نیمه صنعتی ربات سمپاشی هوایی هوشمند و ارائه خدمات مرتبط، طراحی تولید نصب و راه اندازی سامانه‌های قرائت از دور برای صنایع برق و گاز و برخی دیگر از محصولات تولیدی به نمایش درآمد.

از دیگر دستاوردهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه تولید نهال سالم و گواهی شده از ارقام مختلف کیوی فروت، تولید سنگ مصنوعی نانو پلیمر، طراحی و نگهداری نرم افزارهای تحت وب و طراحی و توسعه سامانه‌های خدمات نوین است.

در ادامه از «اکتساب فناوری و راهکاری نوآورانه برای کنترل و مهار رشد و تکثیر جمعیت گیاه مهاجم سنبل آبی» محصول شرکت دانش‌بنیان برای کنترل و مهار گیاه سنبل آبی که معضل جدی تالاب انزلی و سایر تالاب‌های استان است، رونمایی شد، در این محصول به گفته تولید کننده ترکیبات شیمیایی و خطرناک مانند سموم و آفت کش‌ها استفاده نشده و آسیبی به طبیعت و محیط زیست تالاب و اطراف آن وارد نمی‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف مجموعه کارگاهی دانش بنیان فشتام، از ۱۵ شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری گیلان در شهرک صنعتی رشت نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072116218
  • خبرنگار : 50042