هدفگذاری سهم بالای دو درصدی خدمات ارزی بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت هماهنگی و راهبری در ارکان ارزی بانک قابل توجه است، سهم 1/5 درصدی در سالجاری و بالای 2 درصدی طی سال آینده در شبکه بانکی و حرکت به سمت سهم های بالاتر برای سالهای بعدی قابل دستیابی است.

به گزارش ایسنا به نقل از بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در کارگاه آموزشی همکاران ارزی بانک در مشهد مقدس اظهار داشت: برگزاری این رویدا و کارگاه های تخصصی مشابه با همکاری واحدهای تخصصی ، استان‌ها و روابط عمومی موجب هماهنگی ، تخصص گرایی ، افزایش دانش ، افزلیش تنوع و نشاط سازمانی ، افزایش بهره وری و درنهایت پیشبرد بهتر امور می گردد و آثار و برکات فراوان دارد.
وی افزود: در سازمانهای خدمات محور و مشتری محور؛ سرمایه انسانی مهمترین عامل رشد و بالندگی سازمان است، افزایش دانش، هماهنگی،تنوع و اشتراک اطلاعات بسیار مهم است و این گونه همایشها موجبات ارتقای هماهنگی، هم افزایی و همدلی را فراهم می آورد. همچنین روابط و هم افزایی و همسویی میان صف و ستاد را تقویت می نماید.
این مقام بانکی تاکید کرد: همه بازیگران حوزه ارز و همچنین صرافی و نیز واحدهای نظارتی نقش اساسی برای پیشبرد امور و تسهیل فعالیت ارزی بانک بر عهده دارند.در شرایطی که تحریم های ظالمانه به اوج رسیده است نقش آفرینی مناسب شرکت صرافی توسعه تعاون بسیار حیاتی و مثمر ثمر است. شیخ حسینی تصریح نمود: فعالیت ارزی از جنبه های مختلف مورد اهمیت است، از جمله این که موجب کمک به بخشهای اقتصادی کشور و پیشرفت و توسعه را فراهم می کند، فعالیت ارزی با کیفیت و در مدت مناسب، بسیار مفید است و خدمات ارزی در هر دو حوزه صادرات و ارز آوری و همچنین واردات و ارز بری بسیار تعیین کننده است.
وی ادامه داد: یکی از راههای تامین مالی اقتصاد به ویژه واحدهای تولیدی در خدمات متنوع ارزی نهفته است، به ویژه در صدور اعتبار اسنادی ارزی، تسهیلات ارزی و ضمانت نامه های ارزی شاهد این مهم هستیم.نقل و انتقالات وجوه در سطح بین الملل، حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان از جمله کارکردهای خدمات ارزی است، جذب منابع ارزان قیمت از جمله فوائد فعالیت ارزی است و خدمات ارزی به نوعی سبد خدمات بانک را تکمیل می کند.


این مقام بانکی یادآور شد: کیفیت خدمات ارزی مهم است، بانک طی دوره هایی به لحاظ حجم فعالیت از بانکهای قدیمی نیز بالاتر بود و البته تمرکز بر حجم و کاهش کیفیت موجب گردید هزینه هایی را بانک و سرمایه انسانی متحمل گردند.شیخ حسینی توضیح داد: چند عامل در کیفیت خدمات ارزی موثر است، مدیریت ریسک از مهمترین عوامل است، رضایت مشتری با رعایت سرعت و احترام و مشتری مداری بسیار مهم است.وی در این رابطه افزود: مدیریت ریسک به واسطه فرآیندهای درست تعبیه شده و به دلیل راهبری موثر و صحیحی که در ارکان اصلی بخصوص معاونت عملیات بانکی مدیریت امور بین الملل و راهبردی ارزی بانک وجود دارد به خوبی در حال انجام است. البته مهمترین لایه دفاعی و مراقبتی در سطح عملیات است، با بهره گیری از آموزه های قرآن، حفیظ و علیم بودن از ویژگی های بارز فعالیت مالی، بانکی و ارزی است.
این مقام بانکی بیان داشت: حداکثر هماهنگی میان صف و ستاد، هماهنگی بین امور بین الملل و صرافی و میان ارکان مرتبط ستاد را شاهد هستیم که موجب افزایش عملکرد ، رضایت شعب و مشتریان و ارتقاء سطح کیفیت خدمات ارزی بانک و صرافی گردیده دیده است ، آقای حسن پور مشاور امور بین الملل نیز نقش مهم و موثری عهده دار هستند. با درایت آقای شریفی و مدیریت آقای کرمی و همکاران حتی یک مورد نارضایتی از خدمات ارزی طی یکسال اخیر نداشته ایم.
وی افزود: توسعه خدمات و گسترش واحدها و دوایر ارزی در سطح کشور در حال انجام است، علاوه بر کارمزد ۹۰۰ میلیارد ریالی، مزیت هایی از جمله جذب منابع کم هزینه و امکان ارائه خدمات متنوع ریالی به مشتریان ارزی در بانک وجود دارد.دستیابی به سهم ۱.۵ درصدی خدمات ارزی بانک در شبکه بانکی برای سال جاری و سهم بالای دو درصدی برای سال آینده هدفگذاری شده است، در خدمات تامین مالی نوین سهم بالای ۵ درصد در شبکه بانکی داریم و مطمئنا در خدمات ارزی و همچنین منابع سپرده ای سهم بانک افرایش خواهد داشت.این مقام بانکی گفت: حسابداری کارکنان و سرمایه انسانی مهم است، گاهی سرمایه انسانی منشا تحولات مثبت می شود که چندین برابر حقوق و دستمزد دریافتی برای سازمان و جامعه خلق ارزش می کند. ما به این نقش آفرینی ها واقف هستیم.


شیخ حسینی گفت: صیانت از همکاران بانک به ویژه حوزه ارزی مهم است، البته فساد خط قرمز ما است، اما املای نانوشته غلط ندارد و چنانچه همکاری در مسیر ارائه خدمت دچار سهو یا مشکل غیر عمد شود این وظیفه را قائل هستیم که از او صیانت کنیم.شایان ذکر است که در آیین اختتامیه کارگاه آموزشی همکاران ارزی بانک توسعه تعاون در مشهد مقدس در بخش تقدیر از شعب برتر بانک توسعه تعاون به لحاظ فعالیت ارزی؛ رزاقی رئیس شعبه مستقل مرکزی، صابری رئیس شعبه مرکزی تبریز ، گرامی رئیس شعبه یزد ، زنگویی رئیس شعبه مرکزی بوشهر لوح تقدیرخود را از محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون دریافت نمودند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403072116210
  • خبرنگار :

برچسب‌ها