رئیس جهادکشاورزی فارس مطرح کرد:

کنترل آفات کشاورزی از عوامل تأثیرگذار در بحث تأمین امنیت غذایی

رئیس جهادکشاورزی فارس یکی از عوامل اثرگذار بر تولیدات کشاورزی در بحث تأمین امنیت غذایی را کنترل آفات و بیماری‌های این محصولات دانست.

مجتبی دهقان‌پور امروز، ۲۱ مهرماه در مراسم افتتاحیه سومین دوره آموزشی کارشناسان جدیدالاستخدام رشته گیاه پزشکی سازمان تات سازمان جهادکشاورزی فارس خطاب به حاضران بیان کرد: هدف از آموزش بهسازی و مهارت‌افزایی است، لذا باید نگاه این باشد که این دوره‌ها به پیشرفت کار و فعالیت شما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه باید در تمام مراحل فعالیت و یادگیری، انگیزه خود را حفظ کرد، افزود: آموزش را در تمام مراحل زندگی مد نظر قرار گیرد چرا که به پویایی زندگی کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه فعالیت‌های محققین و کارشناسان گیاه پزشکی می‌تواند در رفع چالش‌های مبارزه با آفات و بیماری‌ها اثرگذار باشد، افزود: باید مسائل و مشکلات را احصا کرده و با تولیدکنندگان ارتباط موثری برقرار کرد.

دهقان‌پور با اشاره به اینکه چالشی‌ترین موضوع در بحث آفات و بیماری‌های گیاهی، بیماری زوال مرکبات است، گفت: در حوزه امنیت غذایی یکی از عوامل اثرگذار بر تولیدات کشاورزی کنترل آفات و بیماری‌هاست که کمک کارشناسان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های گیاه‌پزشکان، شناسایی آفات و بیماری‌های نوظهور است، تصریح کرد: کمک به موقع کارشناسان به کشاورزان می‌تواند از خسارت‌های جبران ناپذیر پیشگیری کند.

دهقان‌پور با تاکید بر اینکه آموزش‌ها باید در ۳ حیطه فنی، انسانی و ادراکی انجام شود، بیان کرد: کار و تحقیقات باید متناسب با رشته تحصیلی کارکنان باشد، همکاران باید بتوانند مهارت‌های ارتباطی را در خود تقویت کنند و در نهایت اینکه توانایی تصمیم گیری در شرایطی خاص را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: محققین آزمایشگاه سرم‌سازی نقش بی‌بدیلی در تولید ثروت و ارزآوری برای کشور دارند و امیدواریم با حضور شما عزیزان وابستگی کشور به خارج به طور کامل رفع شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072116191
  • خبرنگار :