بهره برداری از ۶ پروژه عمرانی در هفته فرهنگی اراک

شهردار اراک گفت: در هفته فرهنگی اراک، ۱۰ پروژه عمرانی فرهنگی، خدماتی و تفریحی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد و ۶ پروژه عمرانی فرهنگی، خدماتی و تفریحی بهره برداری می‌شود.

علیرضا محمودی، ۲۱ مهر ماه در نشستی به مناسبت هفته فرهنگی اراک اظهار کرد: ۲۸ مهر ماه، سالروز صدارت امیرکبیر به عنوان روز اراک نامگذاری شده است و به همین مناسبت از ۲۸ مهر تا ۴ آبان به عنوان هفته اراک ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان اراکی هنوز با هویت و مفاخر این شهر آشنایی ندارند گفت: دبیرخانه هفته فرهنگی اراک در حمام تاریخی میدان ارگ تشکیل شد و جلسات متعددی برگزار کرد.

محمودی با اشاره به برگزاری همایش امیرکبیر در ۲۸ مهرماه گفت: زنگ آغاز هفته اراک را در اولین روز هفته اراک در مدرسه صمصامیه بیات خواهیم نواخت و همزمان با آغاز جشنواره تئاتر استان مرکزی در روز اول آبان ماه، افتتاح سالن تئاتر شهر را در بوستان شهر خواهیم داشت.

محمودی ادامه داد: در هفته اراک، ۱۰ پروژه عمرانی فرهنگی، خدماتی و تفریحی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد و ۶ پروژه عمرانی فرهنگی، خدماتی و تفریحی بهره برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: جشنواره موسیقی اراک را از ۲۸ مهر تا چهارم آبان از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در فرهنگسرای شهر کوی صنعتی اراک با حضور اساتید برجسته موسیقی اراک خواهیم داشت که در هر شب، یک دستگاه موسیقی معرفی و نواخته خواهد شد.

محمودی تصریح کرد: یک مسابقه عکاسی برای عکاسان اراکی با موضوع عکاسی از اماکن اجتماعی و تاریخی اراک برگزار خواهیم کرد و در همایشی از نفرات برتر مسابقه و پیشکسوتان عکاسی اراک تجلیل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: جشن بزرگ ۱۵ هزار نفری در ورزشگاه امام خمینی(ره) را با حضور هنرمندان کشوری در چهارم آبان ماه برگزار خواهیم کرد.

شهردار اراک تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب و رونمایی از آثار نویسندگان اراکی در پیاده راه امیرکبیر، تور اراک گردی از پیاده راه امیرکبیر تا خانه امیرکبیر، هر روز راس ساعت ۱۴، پخش مستند عراق چگونه اراک شد اثر دکتر شاه حسینی در فرهنگسرای شهر، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان اراکی در پیاده راه امیرکبیر، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی و جشنواره غذا در بوستان ملت با حضور انجمن‌های خیریه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و برگزاری هفت جشن محله‌ای در محلات مختلف از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اراک است.

وی ادامه داد: از ۲۶ مهر تا ۱۳ آبان ماه نیز ورزشکاران اراکی در ۳۶ رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072116167
  • خبرنگار : 50598