خوشحالی خزاعی از انتخاب فریدزاده / «برای سالم‌سازی سینما در مقابل برخی افراد ایستادیم»

محمدخزاعی ضمن اعلام آمادگی برای کمک به رئیس جدید سازمان سینمایی گفت: بسیار خوشحالم که فردی از بدنه سازمان سینمایی به‌عنوان رئیس انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، صبح امروز - شنبه، ۲۱ مهرماه - رائد فریدزاده ، رئیس جدید سازمان سینمایی که در هفته‌های گذشته نامش مشخص شده بود، به طور رسمی حکم گرفت و مراسم معارفه او و تودیع و تکریم محمد خزاعی نیز بدون دعوت از خبرنگاران برگزار شد.  

طبق گزارشی که مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرده، محمد خزاعی - رئیس پیشین سازمان سینمایی - گفت: باید تشکر ویژه‌ای داشته باشم از وزیر فرهنگ که در این مدت اندکی که همکاری داشتیم موارد خوبی را از ایشان آموختم و همین مدت قریب دو ماه تجربه خوبی برای بنده بود. در این دو ماه جشنواره  مهر سینمای ایران برگزار شد که اختتامیه آن به دلیل شهادت سیدحسن نصرالله به تاخیر افتاد ولی امروز برگزار خواهد شد.

خزاعی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان و برپایی جشنواره فیلم کوتاه تهران از روز جمعه افزود: تا امروز اتفاقات بسیار خوبی در دولت چهاردهم رخ داده و افتتاح سالن‌های سینمایی متعدد در همین مدت کوتاه مرهون پیگیری‌های خود وزیر و همکاران ایشان بود.

وی ضمن قدردانی از وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی (محمدمهدی اسماعیلی) خاطرنشان کرد: فعالیت‌های سازمان سینمایی در دولت سیزدهم حاصل کار همه همکاران سازمان سینمایی بود که توانستیم به موفقیت‌هایی برسیم. بخشی از نقدهایی که امروز وجود دارد به این دلیل است که برخی به خواسته‌هایشان نرسیدند و همکاران بنده برای سالم‌سازی سینما در مقابل این افراد ایستادند. 

او یاداور شد که در این مدت فعالیتش در سازمان سینمایی تقریبا هر ماه ۳ سفر به استان‌ها داشته و از مناطق محروم بازدید کرده و نیز شخصا پیگیر جذب اعتبار برای فعالیت‌های سازمان بوده و موفقیت خوبی در این زمینه داشته است.

خزاعی ادامه داد:‌ بسیار خوشحالم که فردی از بدنه سازمان سینمایی به‌عنوان رئیس سازمان انتخاب شد. بنده آماده کمک به ریاست سازمان هستم که در هر حوزه‌ای نیاز بود همکاری داشته باشیم چون بحث اشخاص نیست، بلکه موفقیت و پیشرفت کشور اهمیت دارد. سازمان سینمایی اهمیت زیادی در فضای فرهنگی کشور دارد و تا زمانی که مدیریت سازمان سینمایی تغییر پیدا نمی‌کرد حس تغییر در فضای فرهنگی کشور ایجاد نمی‌شد.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی رائد فریدزاده را به‌عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری این وزارتخانه منصوب کرد.

در متن حکم سیدعباس صالحی خطاب به رائد فریدزاده آمده است:
 
«جناب آقای دکتر رائد فرید زاده

نظر به دانش، تعهد و تجارب ارزشمند و دیرین جناب­عالیدر حوزه­‌های گوناگون مدیریتی، علمی و سینمایی به موجب این حکم به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری» منصوب می­‌شوید.

 امید است با اتکال به خداوند قادر متعال در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، با مشی علمی و فرهنگی  که داشته و دارید، و با امعان نظر به مأموریت­‌های محوله  وتأکید بر موارد مندرج در پیوست حکم، موفق و مؤید باشید."

همچنین پیوست این حکم به شرح زیر است:
 
۱ - پیگیری برنامه­‌های چهارگانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم در حوزه سینما.

۲- فرصت­‌سازی برای بروز و ظهور خلاقیت­‌های سینماگران جوان به­‌ویژه در استان­‌ها.

۳- توجه جدی به توسعه زیرساخت­‌های سینما در استان­‌ها به ویژه شهرستان­ های کم­‌برخوردار با مشارکت بخش­‌های عمومی و خصوصی.

۴-تقویت رویکرد دولت چهاردهم در گسترش فضای وفاق و همدلی سینماگران با دولت و  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

۵- پیگیری حقوق فعالان عرصه سینما و تأمین امنیت و آزادی­‌های قانونی ایشان.

۶- به روزرسانی و اصلاح قوانین و مقررات عرصه تصویر در مراکز ذی­ربط متناسب با تحولات اجتماعی و فناوری­‌های نوین.

۷- صیانت از تنوع فرم و محتوای سینمای ایران متناسب با نیاز  مخاطبان  ایرانی و جهانی.

۸-  ارتقای شاخص­‌های بین­‌المللی شدن سینمای ایران با تأکید بر :

۱/۸- رشد صادرات محصولات و خدمات سینمایی

۲/۸- تسهیل و گسترش حضور سینمای ایران در رویدادهای بین­‌المللی

۳/۸- تولید فیلم­‌های سینمایی مشترک»

صالحی همچنین از زحمات و تلاش‌های محمد خزاعی رئیس پیشین این سازمان تقدیر کرد و در متن این تقدیر آمده است:

«جناب آقای محمد خزاعی با سلام و تحیات
 
خدمات صادقانه جناب­عالی در دوره مسئولیت به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری موجب سپاس و امتنان اینجانب و مدیران و کارکنان این وزارت­خانه بوده و خواهد بود. توفیقات روزافزونتان را از ایزد منان خواستارم.»

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان سینمایی گفت: در حوزه بین‌الملل نیازمند توجه بیشتری هستیم چرا که سینمای ایران بخشی از تابلو جمهوری اسلامی ایران است، در همین زمینه حضور گسترده در عرصه بین‌الملل نشانی از هویت ملی و انقلابی ما است.
وی ادامه داد: بنیه فکری در سینمای ایران در موضوعات مختلف از جمله سینمای اجتماعی، کودک و سایر بخش‌ها تقویت شود و ژانرهای مختلف طعم تفکر داشته باشد، این موضوع مورد توجه دوستان بوده و از رئیس جدید سازمان سینمایی در زمینه با توجه به تعلقات انتظار بیشتری می رود.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403072116159
  • خبرنگار : 71219