مدیر جهاد کشاورزی:

بردسکن دارای بیشترین واحد فراوری پسته را در خراسان رضوی دارد

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه فندقی مهم‌ترین رقم تجاری پسته بردسکن را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: بردسکن با دارا بودن ۵۸ ترمینال ضبط پسته بیشترین واحد فراوری را در خراسان رضوی دارد.

مهدی مسروری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه خاموشی چاه موتورها مشکلات بسیاری را برای باغداران به وجود آورده است، افزود: امسال در گرمای ۴۵ درجه و خاموشی ۵ تا ۶ ساعت چاه موتورها در شبانه روز محصول افت بسیاری داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن اظهار کرد: با توجه به شرایط آبی ضروری است که کشاورزان و باغداران به اجرای سیستم‌های آبیاری کم فشار ورود کنند. تاکنون در شهرستان بردسکن حدود ۷۰۰ هکتار آبیاری کم فشار زیرسطحی احداث و راه‌اندازی شده است.

وی عملکرد باغات را در این شرایط مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با بازدیدهایی که توسط کارشناسان از باغات صورت گرفت امسال در حوزه خسارت آفات کمترین خسارت را داشتیم و به تبع کمترین سم نیز مصرف شد.

مسروری با اشاره به اینکه امیدواریم با طرح‌هایی که داریم در راستای تولید و جهش تولید گام‌های مثبتی برداریم، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح ۱۴ هزار هکتار باغات پسته شهرستان ۱۶ هزار تن پسته خشک برداشت شود.

وی با اعلام اینکه بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد پسته خراسان رضوی در بردسکن تولید و فراوری می‌شود، گفت: ۹۰ درصد پسته تولیدی این شهرستان به عنوان محصول مهم غیر نفتی به خارج از کشور صادر می‌شود و بیش از ۵۰۰۰ نفر نیز در این شهرستان پسته کار هستند.

بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072116144
  • خبرنگار : 30147