با ورود هوش مصنوعی

صدها ناظر محتوا در تیک‌تاک اخراج می‌شوند

شبکه اجتماعی تیک‌تاک با اقدام برای استفاده از هوش مصنوعی در رصد محتوا، صدها کارمند جهانی خود را اخراج می‌کند.

به گزارش ایسنا، دو منبع آگاه به رویترز گفتند: بیش از ۷۰۰ شغل در مالزی حذف شده است. شرکت چینی بایت دنس که مالک تیک‌تاک است، بعدا شفاف سازی کرد و توضیح داد کمتر از ۵۰۰ شغل در این کشور تعدیل شده است.

به گفته منابع آگاه، این کارمندان که اکثر آنها در فعالیت‌های نظارت بر محتوا در تیک‌تاک مشغول بودند، از طریق ایمیل، از اخراج خود مطلع شدند.

تیک‌تاک در پاسخ به رویترز، این اخراج‌ها را تایید و اعلام کرد در راستای برنامه بهبود فعالیت‌های نظارت بر محتوا، چند صد کارمند این شرکت در سطح جهانی تعدیل خواهند شد.

تیک‌تاک، ترکیبی از شناسایی خودکار و ناظران انسانی را برای نظارت بر محتوای ارسال شده در این پلتفرم به کار می‌گیرد.

طبق اطلاعات وب سایت تیک‌تاک، بایت دنس اکنون بیش از ۱۱۰ هزار کارمند در بیش از ۲۰۰ شهر جهان دارد. این شرکت فناوری همچنین سرگرم برنامه ریزی برای کاهش بیشتر هزینه در ماه آینده است زیرا قصد دارد بخشی از فعالیت‌های منطقه‌ای خود را یکپارچه کند. سخنگوی تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت: ما این تغییرات را در راستای اقدامات برای تحکیم بیشتر مدل عملیات جهانی خود برای نظارت بر محتوا انجام می‌دهیم.

این شرکت  انتظار دارد امسال، دو میلیارد دلار در سطح جهانی در اعتماد و ایمنی، سرمایه گذاری کند و به بهبود کارآیی خود ادامه خواهد کرد؛ به طوری که اکنون ۸۰ درصد از محتوای نقض کننده سیاست‌های این پلتفرم با فناوری‌های اتومات، حذف می‌شوند.

این اخراج‌ها در شرایطی اعلام شد که شرکت‌های فناوری جهانی در مالزی، تحت فشار رگولاتوری قرار گرفته اند و دولت این کشور برای مبارزه با جرایم سایبری، به شرکت‌های شبکه اجتماعی تا ژانویه مهلت داده است تا مجوز فعالیت دریافت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، مالزی اوایل امسال، افزایش شدید محتوای مضر شبکه اجتماعی را گزارش کرد و از شرکت‌های فناوری از جمله تیک‌تاک خواست تا نظارت بر محتوا در پلتفرم‌هایشان خود را مضاعف کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403072116112
  • خبرنگار : 71263