هوش مصنوعی، ابزار قدرتمند برای بهبود فرآیندهای آموزشی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با اشاره به ایجاد سازمان هوش مصنوعی تاکید کرد: شکل‌گیری سازمان هوش مصنوعی و نیز سرمایه‌گذاری گسترده در این حوزه سبب افزایش تعامل و همکاری میان جامعه محققان و متخصصان در این حوزه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد مهدوی در همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری افزود: امروزه فرصت‌های مناسبی برای استفاده از هوش مصنوعی در امور مختلف از جمله در حوزه‌های آموزش و یادگیری به وجود آمده و مداخله حاکمیت می‌تواند تسهیل‌گر و نقش آفرین برای بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه حوزه هوش مصنوعی نیازمند آینده‌نگری و آینده‌پژوهی در کشور است، گفت: شکل‌گیری سازمان هوش مصنوعی و نیز سرمایه‌گذاری گسترده در این حوزه سبب افزایش تعامل و همکاری میان جامعه محققان و متخصصان در این حوزه می‌شود.

به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، مهدوی با تشریح اهداف و برنامه‌های این ستاد به عنوان حامی و توسعه دهنده علم و فناوری، تاکید کرد: این ستاد تلاش می‌کند فناوری‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تخصصی در قالب شکل‌گیری استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای تامین نیازهای کشور توسعه و گسترش یابد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با اشاره به اینکه امروزه آینده آموزش و یادگیری در سایه هوش مصنوعی است، یادآور شد: هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای بهبود فرآیند آموزش استفاده شود و توسعه هوش مصنوعی نیازمند زیرساخت، تربیت نیروی انسانی و ایجاد بازار کسب و کار در کشور است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403072116105
  • خبرنگار : 30057

برچسب‌ها