استاندار خراسان رضوی:

امروز باید سیاست به اقتصاد یارانه دهد

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز باید نگاه اقتصادی به نگاه سیاسی اولویت‌ داشته باشد، باید در این نگاه سیاست به اقتصاد یارانه دهد و نگاه ما درآمدی برای استان باشد نه نگاه هزینه‌ای.

غلامحسین مظفری صبح امروز ۲۱ مهرماه در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان رضوی که در مجتمع شهدای سلامت مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: خراسان پرچمدار اصیل تمدن ایرانی-اسلامی است. مناظرات امام رضا(ع) با جریانات مختلف سرمشق وفاق حق‌مدارانه برای ماست.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با ۳ محور کلی در برنامه‌ها در خدمت مردم خواهیم بود؛ محور اول پاکدستی، جدیت، پشتکار، مردم‌داری و خدمت صادقانه به مردم است. بدون تردید مردم سرمایه اصلی نظام و کشور هستند. خدمت صادقانه به مردم وظیفه مهم و اساسی ما است. در این جهت اقدامات خوبی انجام شده است و قطعا کاستی‌هایی داشته‌ایم. 

مظفری اضافه کرد: در گذشته در بحث دولت الکترونیک خراسان رضوی رتبه اول را داشت و امروز نیز این ضرورت وجود دارد که مدیریت علمی و دقیق برای موضوعات عدیده و پیچیده به کار رود. در این جهت از نظر بنده تعامل با اندیشمندان و اندیش‌ورزان موضوع بسیار مهمی است و باید یک نظام خوب و ساختارمند داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی چالش‌هایی داریم که باید به قید فوریت برای‌شان چاره بیاندیشیم، گفت: بیش از یک‌سوم جمعیت مشهد حاشیه‌نشین هستند. ما باید با یکدیگر همراهی کنیم تا به شرایط غیر قابل بازگشت نرسیم. خود را مکلف بدانیم خدمت به مردم به معنای واقعی در دستور کار باشد. باید از تعارفات معمول بگذریم، زیرا مکاتبات زیاد و شوراهای متعدد مردم را سرگردان می‌کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد : استانداری به عنوان ستاد استان باید حداقل جلسات را داشته باشد. ما مسئولیت داریم، بایستی از همه ظرفیت‌های قانون استفاده کنیم. انتقال موضوعات به جلسات مکرر موضوعی را حل نمی‌کند، از نماینده دیوان محاسبات می‌خواهم رویکرد را عوض کنیم و اگر کسی می‌خواهد واقعا کار انجام دهد، به او کمک کنیم. بنده به عنوان نماینده عالی دولت در استان، حتما پشتوانه مدیران شجاع در حل مسائل مردم خواهم بود. البته که اگر کسی تخلفی کند، موضوع آن جداست.

مظفری گفت: محور دوم موضوع ارتقاء زیرساخت است که اتفاقات خوبی رقم خورده است. حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی از استان باید داشته باشیم. در این حوزه وظیفه حاکمیت و بنده تامین زیرساخت است. قدم‌های خوبی برداشته شده اما حجم نیاز بیشتر از این موارد است که بتوانیم با کمک دوستان از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و از راه‌های میان‌بر استفاده کنیم.

وی بیان کرد: باید آزادراه به مرز داشته باشیم و در اولویت باشد. قطار سریع‌السیر سال‌ها در دستور کار است و باید به آن رسیدگی شود. ما زیرساخت فراهم می‌کنیم اما نوع نگاه به توسعه مهم است. امروز باید نگاه اقتصادی به نگاه سیاسی اولویت‌ داشته باشد، باید در این نگاه سیاست به اقتصاد یارانه دهد و نگاه ما درآمدی برای استان باشد نه نگاه هزینه‌ای.

استاندار خراسان رضوی افزود: از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا سهم مناسب بودجه را داشته باشیم. به سراغ این برویم که از ظرفیت استفاده و تلفیق کنیم. گردش مالی اقتصاد غیررسمی در مرز دوغارون ۳ برابر بودجه استان است که گردش مالی بزرگی است و می‌توانیم صندوق توسعه راه بیندازیم. از رئیس‌جمهور خواستم به استان خراسان رضوی اختیارات دهند و قرار شد مجموعه پیشنهادات تنظیم و ظرف یک ماه به دولت ارائه دهیم. 

مظفری ادامه داد: به‌عنوان استان خراسان باید تلاش کنیم حضور مستقیم در فضای موجود دیپلماسی داشته باشیم. باید در سفرهای خارجه مقامات مانند رئیس‌جمهور در ازبکستان و آقای قالیباف در تاجیکستان ظرفیت بخش خصوصی باشد تا استفاده کنند. حجم تسهیلات استان ۲۶۷ هزار میلیارد تومان است و ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از استان خارج شده است که موضوع مهمی است و باید بررسی شود.

وی گفت: برای ثبت یک برند باید به تهران بروند در صورتی که باید دفاتر در استان مستقر شوند. برای ایجاد فضای وفاق و همدلی تلاش خواهیم کرد. براساس شعاری که دکتر پزشکیان داشتند و رهنمودهای رهبر تلاش خواهیم کرد انسجام و وفاق در استان داشته باشیم. از ظرفیت آستان قدس رضوی و همه استفاده و با کمک بخش خصوصی وفاق را عملی خواهیم کرد. از نیروهای با تجربه، توانمند و با باور داشتن به چارچوب و گفتمان دولت استفاده می‌کنیم. تلاش دارم اتاق فکر تخصصی داشته باشیم و مبنای تصمیم‌گیری ما خروجی این اتاق فکرها باشد. پارلمان زنان موضوعی است که امیدواریم در استان تشکیل دهیم که در مشارکت جدی بانوان را داشته باشیم. 

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: از حوزه معاونت استانداری خواهش من این است که تلاش کنند از معاونین ادوار قبل استفاده شود و همچنین مجمع فرمانداران استان در حوزه سیاسی مدیریت کنند و بتوانیم در کنار هم قدم‌هایی برداریم.

مظفری افزود: باید دبیرخانه مجمع نمایندگان ادوار داشته باشیم و امیدوارم از مجموع این دبیرخانه‌ها جلسه مشترک استانداران، معاونین و فرمانداران ادوار بگذاریم تا از ظرفیت‌ها استفاده شود؛ اگر این قدم‌ها برداشته شود همدلی و وفاق صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم ضمن تشکر از رئیس‌جمهور، هیأت دولت، وزیر کشور، اعضای شورای تامین، اداری، علمای اهل تسنن، اعضای ستاد دکتر پزشکیان گفت: از عزیزانی که پیگیر بودند بنده به خراسان رضوی بیایم قدردانی کرده و بدون تردید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی یکی از ظرفیت‌های خوب هستند و امیدوارم همراهان همیشگی ما باشند. همچنین از زحمات و تلاش‌های سردار نظری بزرگوار تشکر می‌کنم و مطمئن هستم در ادامه راه در کنار ما خواهند بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072116099
  • خبرنگار : 50663