استاندار آذربایجان‌غربی:

دریاچه ارومیه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: حجم فعلی آب دریاچه ارومیه به یک میلیارد  و ۲۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و تراز دریاچه نیز ۳۱ سانتی متر نسبت به سال گذشته افزایش دارد. 

محمد صادق معتمدیان ۲۱ مهرماه در جلسه شورای اداری استان با محوریت بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی که در آمفی تئاتر استانداری برگزار شد با اشاره به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم افزود: طی دو سال گذشته شاهد افتتاح و بهره برداری از  پروژه‌های متعددی در حوزه دریاچه ارومیه از جمله تونل کانی سیب، بادین آباد،چپرآباد، بودیم و در این راستا حداقل ۲۸۶۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۷ و صندوق توسعه هزینه شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دریاچه ارومیه یکی از دغدغه‌های ملی محسوب می‌شود، افزود: علاوه بر تلاشهایی که در دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت دریاچه انجام شد امید است احیای کامل دریاچه ارومیه در دستور کار دولت چهاردهم قرار گیرد. 

معتمدیان با بیان اینکه در استان شاهد هم افزایی بسیار خوبی بین دستگاههای دولتی و خصوصی هستیم، افزود:همچنین سرعت و شتاب دهی در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را مدیون همکاری دستگاههای نظارتی، بازرسی، دیوان محاسبات، قضایی و.. هستیم. 

وی گفت: با وجود مولفه‌های ناامنی در منطقه، آذربایجان‌غربی جزو استانهای امن کشور است که این امنیت زمینه ساز بروز فعالیتهای زیرساختی و اقتصادی است و
اگر امروز توفیقاتی را در بخشهای مختلف در استان شاهدیم نتیجه موجود همین امنیت پایدار است. 

استاندار با اشاره به اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در استان افزود: افتتاح بیمارستانها، خانه‌های بهداشت، گازرسانی و.... بخشی از پروژه های عمرانی بود که طی سال جاری به ثمر رسید. 

وی همچنین گفت: همچنین با اقدامات خوبی که انجام شده شاهد کاهش نرخ بیکاری و نرخ تورم در استان هستیم. 

معتمدیان با اشاره به توفیقات فرهنگی و اجتماعی استان، یکی از اولویتهای مهم را ایجاد نشاط اجتماعی دانست و گفت: با برگزاری مسابقات ورزشی، مذهبی و اجتماعی، نشاط اجتماعی خوبی را در استان شاهد بودیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072116079
  • خبرنگار : 50136