معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:

سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی ظرفیتی خوب برای فعالیت‌های دانشجویی است

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: سازمان دانشجویان، بستر بسیار مناسبی برای دانشجویان دانشگاه‌های استان است که با همکاری با آن، بتوانند ضمن کسب مهارت‌های لازم و آشنایی با فضاها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، آمادگی کافی را برای ورود به بازار کسب و کار برای خودشان فراهم کنند.

خسروکنعانی در اولین جلسه اعضای کانون‌های سازمان دانشجویان شعبه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی، فعالیت‌های خود را در شش بخش بسیار مهم متمرکز و برنامه ریزی کرده است، افزود: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، دفتر نیازسنجی ومطالعات فرهنگی و اجتماعی؛ سازمان دانشجویان و سازمان انتشارات شعبه آذربایجان‌شرقی از مراکز مهم حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان است .

وی ادامه داد: این مراکز با بدنه کاملا دانشجویی و با مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های استان به طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف از جمله برگزاری مناظرات دانشجویی دانشگاه‌های استان، مسابقات دفاع سه دقیقه ای دانشجویان، نشست‌های تخصصی در حوزه مسائل فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی، اجرای طرح‌های نیازسنجی و پرسشگری در موضوعات مختلف از جمله انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و همچنین ارزیابی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان و انتشار کتب اساتید دانشگاه‌های استان و ... می پردازد.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان اولین عضو افتخاری ایسنا در استان فعالیت خودم را در زمان دانشجویی در جهاددانشگاهی آغاز کرده و افتخار دارم به عنوان خادم فرهنگی در خدمت دانشجویان باشم، افزود: حوزه‌ فرهنگی جهاددانشگاهی با برخورداری از مراکز متعدد فرهنگی و رسانه‌ای و همچنین ظرفیت سازمان دانشجویان، بستر بسیار مناسبی برای دانشجویان دانشگاه‌های استان است که با همکاری با این بخش‌ها بتوانند ضمن کسب مهارت‌های لازم و آشنایی با فضاها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، آمادگی کافی را برای ورود به بازار کسب و کار برای خودشان فراهم کنند.  

سعید مبین شهیر، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان شعبه استان نیز در این جلسه، با تشریح برنامه‌های مورد نظر سازمان دانشجویان برای سال تحصیلی جدید در استان، از اعضای کانون‌ها خواست در طراحی و اجرای برنامه‌های مورد نظر کانون‌ها، خلاقیت را به عنوان اولویت اصلی مدنظر قرار داده و از برگزاری برنامه‌های کلیشه‌ای که مخاطب خاصی در محیط دانشگاه ندارد، پرهیز کنند. 

مبین شهیر با بیان اینکه سیاست سازمان دانشجویان در اجرای برنامه‌ها برای کاهش هزینه‌های اجرا و مشارکت با بخش‌های مختلف دانشگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه است، افزود: ما هیچ محدودیتی برای همکاری با سازمان‌ها در جهت اجرای برنامه‌های دانشجو محور در محیط دانشگاه‌ها نداریم. 

وی ضمن تشکر از همکاری صمیمانه مسئولان جهاددانشگاهی استان برای توسعه فعالیت‌های سازمان دانشجویان افزود: امیدواریم این رویکرد جدید در حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، باعث بروز خلاقیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه سازمان دانشجویان در استان شده و شاهد توسعه کمی و کیفی برنامه های سازمان دانشجویان در استان باشیم. 

بر اساس این گزارش، اولین جلسه اعضای اصلی کانون‌های سازمان دانشجویان شعبه استان آذربایجان شرقی وابسته به معاونت فرهنگی این سازمان، برگزار شد و در این جلسه هر یک از اعضا و دبیران کانون‌های سازمان دانشجویان دیدگاه‌ها و سوالات خود را در مورد نحوه فعالیت و شرایط اجرای برنامه ها در سازمان دانشجویان مطرح کرده و زمینه‌های مختلف همکاری کانون‌ها در قالب سازمان دانشجویان بررسی شد.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072116078
  • خبرنگار :