وزیر کشور:

وفاق بسیار خوبی در انتخاب استاندار خراسان رضوی وجود داشت

وزیر کشور گفت: وفاق بسیار خوب و جمعی در خصوص انتخاب آقای مظفری در استان خراسان رضوی وجود داشت.

اسکندر مومنی امروز ۲۱ مهرماه در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان رضوی که در برج سپید مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی و مشهد با وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) جایگاه خاص و ویژه در قلب ایرانیان و جهان اسلام دارد و خوشحالم از اینکه امروز به پابوس و زیارت امام رضا و شما رسیدم.

وی افزود: دکتر پزشکیان در برنامه‌های انتخاباتی راهبردهایی مشخص کردند از جمله تشکیل دولت وفاق ملی بود و بر همین عهد ماندند و این را در تشکیل کابینه نشان دادند. در تعیین استاندار بر همین عهد عمل کردیم، ابتدا شاخص‌هایی تهیه و تدوین شد و به تصویب ایشان رسید و کارگروه و کمیته‌ای متشکل از خبرگان ایجاد شد و بر اساس شاخص‌ها کارگروه‌ها پیشنهاداتی دادند. پیشنهاداتی از سوی تشکل‌ها، بخش‌های مختلف و معتمدین ارائه شد. مجموعه پیشنهادات در کارگروه با توجه به شاخص ارزیابی شدند و نهایت به ۵، ۶ نفر می‌رسید و در جلسه‌ای که با کارگروه بود، یک نفر انتخاب و به هیات وزیران پیشنهاد شد.

وزیر کشور بیان کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که تمام انتخابات اکنون بر همین روند بود و همه استانداران اولین گزینه پیشنهاد شده بودند. مطمئن باشید هیچ دخالتی صورت نگرفته و بر همان سازوکار انتخابات انجام شد؛ چراکه رئیس‌جمهور حتی برای استان خود گفتند از همین سازوکار استفاده شود.

مومنی اظهار کرد: پیشنهاداتی برای استان خراسان رضوی ارائه شد و از مجموع پیشنهادات، آقای مظفری انتخاب شدند. بنده خودم که ۲۳ سال پیش توفیق خدمتگزاری به مردم این دیار را داشتم آن زمان ایشان معاون استاندار بودند و این ارتباط تا این لحظه ادامه داشت. ته دل تمایل داشتم اما ابراز نکردم تا مسیر طی شود و خداروشکر همین مسیر طی شد و ایشان پیشنهاد شدند. بعد از پیشنهاد باید ارزیابی صورت می‌گرفت و دیدیم ایشان در لیست نمایندگان محترم بودند و تشکل‌ها استقبال خوبی از این انتخاب داشتند و یک وفاق بسیار خوب و جمعی در خصوص ایشان در استان وجود داشت و با نماینده ولی‌فقیه استان و تولیت آستان قدس مشورتی داشتیم، گفتند هیچ گزینه نداریم و مستلزم هستیم از دولت حمایت کنیم.

وی افزود: هم همه بخش‌ها و هم بازخوردی که همکاران ما گرفتند جزو استان‌هایی است که بیشترین وفاق را حاصل کرد و آرزوی سربلندی برای آقای مظفری داریم و ایشان از امروز به‌عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب می‌شوند. جا دارد از زحمات دولت سیزدهم و شهید رئیسی تقدیر و تشکر داشته باشیم، هروقت تصویر ایشان را می‌بینیم و اسم ایشان را می‌شنویم تلاش، کوشش و تواضع ایشان به ذهن می‌رسد همچنین از جناب نظری تقدیر و تشکر دارم.

وزیر کشور با بیان اینکه در دوران خاصی آقای نظری مسئولیت برعهده داشتند، در عرض کمتر از چند ماه انتخاباتی برگزار شد که انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه نبود اما در کمال آرامش این روند انجام شد، گفت: آقای مظفری ایثارگر و رزمنده هستند، تحصیلات مناسب و تجربیات ارزشمندی در طول چند دهه اخیر کسب کرده و امیدواریم شاهد رشد و توسعه باشیم. منکر تلاش‌ها نیستیم اما معتقدیم این شرایط موجود شایسته خراسان رضوی و مردم سرافراز آن نیست و مردم این دیار شایستگی بیشتری دارند و باید تلاش کنیم استان به جایگاه اصلی خود برسد.

مومنی ادامه داد: ظرفیت مهم استان وجود آستان مقدس امام رضا(ع) است و ظرفیت‌های مهم دیگری در استان وجود دارد که برای پیشرفت و توسعه استان باید استفاده کرد. فرصت‌هایی مانند شرایط ترانزیتی وجود دارد با تلاش و همت جمعی باید از آنان بهره‌برداری شود. ظرفیت عظیم معادن اعم از سنگ‌های قیمتی از ظرفیت‌های دیگر استان است. وجود و حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر ظرفیت بسیار بزرگی است که سبب تعالی استان می‌شود و مهم‌تر از همه ظرفیت عظیم استانی است که باید از آن بهره‌برداری مناسب شود.

وی بیان کرد: توسعه و گسترش حاشیه‌نشینی، کم‌آبی، ضعف زیرساخت به‌ویژه زیرساخت ارتباطی وجود دارد، اگر از ظرفیت ترانزیت استفاده شود باید این زیرساخت توسعه داده شود. باید از مجموعه فرصت‌ها استفاده و بر چالش غلبه کرد. حاشیه‌نشینی و اتباع موضوع مهم دیگر استان است که باید رسیدگی شود.

وزیر کشور اظهار کرد: وفاق ملی یک همدلی برای همه بخش‌های جامعه است و ما باید در همه بخش‌ها آن را گسترش دهیم. مردم در تعیین سرنوشت مشارکت کردند اما باید در اداره کشور نیز این مشارکت و حضور مردم وجود داشته باشد و این نیست که فقط در دوران انتخابات مردم شرکت کنند، حتما باید برای همه مردم فرصت مشارکت در همه امور فراهم شود. 

مومنی بیان کرد: مردم‌داری و مردم محوری، حضور در کنار مردم، احترام و در نظر گرفتن کرامت مردم بزرگترین مطالبه دولت از مجموعه کارگزاران است. به هیچ عنوان بی‌احترامی و در نظر نگرفتن حرمت مردم پذیرفته نیست و این اصلی‌ترین اولویت است و عدالت و ایجاد فرصت برابر باید برای همه مردم فراهم شود و همه احزاب، تشکل‌ها، سازمان‌های مردم نهاد در فرصت برابر در اداره کشور سهیم باشد.

وی گفت: اصلی‌ترین اولویت ما در این مقطع که رهبر گفتند، موضوع اقتصادی و معیشتی است. مردم باید این تغییر را در زندگی و معیشت و نوع نگاه مسئولان در عمل ببینند که یک شاخص دارد. برای پیشرفت اقتصادی هیچ گریزی نیست جز اینکه به بخش خصوصی و کسب‌وکار تولید توجه کنیم، هر دیاری که به بخش خصوصی، سرمایه‌گذار و کارآفرین با احترام نگاه کند مسیر پیشرفت را طی می‌کند و اگر سرمایه‌گذار، تولیدکننده و کارآفرین در پیچ و خم اداری بگردد و دنبال حل مشکل باشد، آن بخش و استان پیشرفت نخواهد کرد. رشد و پیشرفت اقتصادی در هیچ کشور رخ نمی‌دهد مگر اینکه تمام فکر و ذهن بخش خصوصی آن معطوف به تولید باشد و در پیچ‌وخم اداری خسته نشود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072116074
  • خبرنگار : 50663