ظهره‌وند: دیدار روسای جمهور ایران و روسیه حکایت از ارتقای روابط دو کشور دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفرهای اخیر روسای قوای مقننه و مجریه به برخی از کشورهای منطقه را نشان دهنده دیپلماسی فعال ایران خواند و گفت که دیدار روسای جمهور ایران و روسیه نشان‌دهنده روابط رو به رشد دو کشور بوده و این‌که می‌توان از این ظرفیت در منطقه استفاده کرد.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به ترکمنستان و رئیس مجلس شورای اسلامی به تاجیکستان گفت: مهم‌ترین بخش سفر رئیس جمهور به ترکمنستان دیدار با پوتین بود چرا که برخی تصور می‌کردند که بعد از حوادث اخیر استراتژی و تحرکات ایران پایین آمده که این سفر و دیدار چیز دیگری را نشان داد.

وی توضیح داد: ایران از تحرکات خوبی برخوردار بوده و به دنبال استفاده از ظرفیت دوستان خود در منطقه و همسایگان است بنابراین باید دستگاه دیپلماسی برنامه ریزی درستی داشته تا بتواند از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در حاشیه سفر رئیس جمهور به ترکمنستان خاطر نشان کرد: این دیدار نشان می‌دهد که روابط ایران و روسیه رو به رشد است و پتانسیل خوبی در حوزه اقتصادی و مسائل امنیتی وجود داشته و می‌تواند اتکای خوبی در حوزه منطقه‌ای هم ایجاد کند؛ مسیر دیپلماسی همواره برای ایران باز بوده چون ما کشوری تاثیرگذار در منطقه و آسیا محسوب می‌شویم.

ظهره‌وند همچنین با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به ژنو برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس جهانی اظهار کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی قبل از سفر به ژنو، به لبنان رفت که این توقف در بیروت نشان دهنده موضع قدرت و اقتدار ایران به شمار می‌آید آن هم در شرایطی که لبنان آماج حملات رژیم صهیونیستی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور در این سفر با مقامات لبنانی دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت این اطمینان را می‌دهد که ایران کماکان کشتار مردم لبنان را محکوم کرده و از لبنان حمایت می‌کند.

وی به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به تاجیکستان اشاره و اظهار کرد: این سفر نیز طبق برنامه ریزی قبلی صورت گرفت که طبیعتا به دنبال آن باید مناسبات بیشتر از گذشته تقویت شود و در نهایت به نفع روابط ایران و تاجیکستان است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403072116048
  • خبرنگار : 71234