رشد ۸ درصدی سطح زیرکشت طرح جهش تولید در دیمزارهای قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین از رشد ۸ درصدی سطح زیر کشت اراضی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان قزوین برای سال زراعی جدید خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در سال زراعی جاری شاهد رشد هشت درصدی سطح زیر کشت اراضی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین هستیم.

وی بیان کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برابر با ۱۲۰ هزار هکتار بود که در سال زراعی جدید به ۱۳۰ هزار هکتار رسیده و هشت درصد رشد داشته است ضمن اینکه با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها نسبت به مزارع خارج از طرح یاد شده شاهد افزایش عملکرد ۱۸ درصدی تولید گندم هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری نیز از ظرفیت نیروهای کارشناسی بخش خصوصی با مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان استفاده می‌شود.

وی گفت: از این میزان سطح زیر کشت ۹۰ هزار هکتار به زیر کشت گندم، ۶ هزار هکتاربه زیر کشت جو، هشت هزار هکتار نخود، پنج هزار هکتار عدس دیم، ۱۲ هزار هکتار گیاهان روغنی، هفت هزار گیاهان علوفه‌ای و ۲ هزار هکتار به زیر گیاهان دارویی دیم خواهد رفت.

این مسئول تصریح کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها شامل محصولات گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کلزا، کاملینا، آفتابگردان روغنی، سویا و گیاهان دارویی در اراضی دیم بوده که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به گندم و جو دیم است و شهرستان‌های آوج و تاکستان بیشترین سطح کشت اراضی دیم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته عطایی ابر طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هدف افزایش تولید کمی و کیفی محصولات دیم و افزایش درآمد دیمکاران در ۲۵ استان اجرایی شده و استان قزوین نیز توانست در طول سه سال گذشته کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403072116034
  • خبرنگار :