مدیرعامل آبفا استان اعلام کرد:

واگذاری بیش از ۱۲ هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب طی امسال در فارس

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: در ۶ ماه گذشته بالغ بر ۱۲ هزار و ۴۳۸ فقره انشعاب آب و فاضلاب به متقاضیان شهری و روستایی استان واگذار شده که به طور میانگین نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ رشد ۱۲ درصدی داشته است.

علی شبانی امروز، ۲۱ مهرماه در نشست آبفا فارس با بیان اینکه با توسعه شهرها و روستاها، واگذاری انشعاب آب و فاضلاب افزایش می‌یابد، اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته از سال جاری، بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۷۴ فقره انشعاب آب به متقاضیان جدید واگذار شده است که از این تعداد ۳ هزار و ۱۱۴ فقره در روستاها و هفت هزار و ۴۶۰ فقره نیز در شهرهای استان بوده است.

وی در خصوص رشد آمار واگذاری انشعاب آب به متقاضیان جدید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نیز گفت: این تعداد مجموعا نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ رشدی ۷ درصدی داشته است.

شبانی افزود: در همین راستا بالاترین واگذاری انشعاب آب در میان شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان مرودشت با ۸۱۵ فقره انشعاب و کمترین واگذاری نیز در شهرستان جویم با ۵۶ فقره واگذاری بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس، در بخش خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز تعداد انشعاب فاضلاب واگذار شده در ۶ ماه گذشته یک هزار و ۸۶۴ فقره بوده است که بالاترین واگذاری انشعاب در میان شهرهای منتفع از خدمات فاضلاب مربوط به شهر کازرون با ۵۰۰ فقره و کمترین واگذاری نیز در بخش روستایی شهرستان خرمبید با ۹ فقره بوده است.

وی اظهار کرد: تعداد انشعاب آب و فاضلاب واگذار شده در ۶ ماه نخشست سال جاری در مقایسه با انشعابات واگذار شده در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ رشدی ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۴ روستا و ۸ شهر استان ازخدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب منتفع هستند؛ بر همین اساس پایین بودن سرانه بهره‌مندی شهرها و روستاهای استان از سامانه دفع بهداشتی فاضلاب، آمار واگذاری انشعاب فاضلاب در استان را معدود کرده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072116032
  • خبرنگار :