احمدی: سفرهای اخیر روسای قوای مجریه و مقننه نشان‌دهنده دیپلماسی فعال ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفر روسای قوای مجریه و مقننه به ترکمنستان و تاجیکستان را نشان دهنده دیپلماسی فعال و فراگیر جمهوری اسلامی ایران و توجه به کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست و گفت که ۲ سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس‌جمهور میزان توجه جمهوری اسلامی به محور مقاومت را نشان می‌دهد و این‌که ایران لنگرگاه ثبات در منطقه است.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این‌که اخیرا رئیس جمهور به ترکمنستان و رئیس مجلس شورای اسلامی به تاجیکستان سفر کرده‌اند، نشان می‌دهد که چقدر توجه به همسایگان برای کشور ما مهم است و اساسا جزو اولویت‌های اصلی کشور در بحث سیاست خارجی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بعد از اتفاقات در لبنان و غزه و به دنبال آن تهدیدات رژیم صهیونیستی و همچنین عملیات وعده صادق ۲ ضرورت داشت که مسئولان کشور سفرهایی داشته تا هم همفکری صورت گیرد و هم این‌که کشورها را از نقشه‌های احتمالی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی بر حذر دارند. لذا می‌توان سفرهای اخیر روسای قوای مقننه و مجریه و همچنین وزیر امور خارجه را موفق ارزیابی کرد و آن را در راستای میزان توجه جمهوری اسلامی ایران به محور مقاومت دانست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد ایجاد فضاسازی در فضای مجازی بودیم مبنی بر این‌که جمهوری اسلامی ایران نسبت به مقاومت و لبنان بی‌توجه است اما عملیات وعده صادق ۲ نشان داد که ایران به باورها و اعتقادات اصلی و اصولی خود نسبت به محور مقاومت حساس بوده لذا این سفرها موید این موضوع است و این‌که روشنگری صورت گیرد که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به دنبال القای چه چیزی است و ما همبستگی با کشورها را دنبال می‌کنیم.

احمدی در جمع‌بندی، سفرهای اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران را ناشی از اقتدار نظام دانست و افزود: این سفرها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران لنگرگاه ثبات منطقه است؛ چیزی که حتی دشمنان ایران آن را پذیرفته‌اند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403072116029
  • خبرنگار : 71234