معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهورتاکید کرد؛

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هوش مصنوعی

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه دانشگاه‌ها مرجعیت علمی پارک‌های علم و فناوری هستند، گفت: از شرکت‌های دانش بنیان در راستای استفاده از تکنولوژی‌های بروز و همچنین هوش مصنوعی با ارائه بسته‌هایی، حمایت می‌شود.

حسین افشین  امروز بیست و یکم مهرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد شرکت‌های دانش بنیان گیلان در جمع خبرنگاران، با اشاره به  جامعه نخبگانی گیلان، اظهار کرد: استان‌های شمالی جزو بااستعدادترین استان‌ها در کشور هستند؛ باتوجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گیلان فقط ۱۰۰ شرکت در این استان در حوزه‌های مختلف فعال هستند که با توجه به پتانسیل‌های موجود، کم است و باید بتوانیم در مدت کوتاه دو برابر افزایش دهیم. شرکت‌هایی که امروز بازدید کردیم، جزو شرکت‌های خوب کشور هستند اما باید بر این تعداد افزوده شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور افزود: در برنامه داریم که این تعداد را به ۱۵ هزار شرکت افزایش دهیم و در این راستا از شرکت‌های دانش بنیان در راستای استفاده از تکنولوژی‌های بروز و همچنین هوش مصنوعی با ارائه بسته‌هایی، حمایت می‌شود.

افشین تصریح کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان‌ها حمایت‌های سه جانبه‌ای را می‌طلبد که سفرهای استانی در راستای حمایت جامعه نخبگانی و شرکت‌های دانش بنیان فعال برنامه‌ریزی شده که حداقل سالی یک‌بار در هر استان حضور می‌یابیم. 

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه دانشگاه‌ها مرجعیت علمی پارک‌های علم و فناوری هستند، گفت: در حال تعریف چرخه نخبگانی هستیم که شامل توجه به موقعیت اجتماعی و معیشت، استفاده از دانش و احترام و موارد حمایتی دیگر است، تا زمانی که حمایت‌های لازم از نخبگان صورت نگیرد نمی‌توانند آنطور که باید اثرگذار باشند.

هادی حق شناس - استاندار گیلان- هم در ادامه گفت: شرکت‌های دانش بنیان گام بلند توسعه کشور هستند، قطعا می‌توانیم با بهره‌مندی از استعداد و دانش نخبگان شاهد ارتقاء نوآوری و فناوری باشیم. یکی از دستاوردهای این سفر ارتقاء جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در استان است.

جبار کوچکی‌نژاد هم در این بازدید تصریح کرد: با توجه اثرگذاری شرکت‌های دانش بنیان باید تعداد این شرکت‌ها به ۳۰ هزار شرکت افزایش یابد، دولت هم تعهد داده به قانون برنامه عمل می‌کند.

حسین افشین، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور با همراهی استاندار گیلان از چند شرکت دانش‌بنیان فعال در شهرک صنعتی رشت بازدید کردند.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072116010
  • خبرنگار : 50042