بخشش محکوم به اعدام یک روز قبل از اجرای حکم در کرج

یک محکوم به قصاص نفس در کرج یک روز قبل از موعد اجرای حکم با تلاش قاضی ششم اجرای احکام کیفری کرج و با گذشت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری البرز، حسن مددی با اعلام آزادی یک محکوم به قصاص نفس در کرج گفت: با تلاش‌های انجام شده در شعبه ششم اجرای احکام کیفری کرج، در یک پرونده قصاص نفس و در شرایطی که یک روز به اجرای حکم باقی مانده بود اولیای دم از حق خویش گذشتند و نسبت به محکوم اعلام گذشت کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه این پرونده مربوط به وقوع قتل در سال ۱۳۹۵ است اضافه کرد: محکوم پس از فرایند دادرسی و صدور رای قصاص نفس، از زمان بازداشت برای نزدیک به هشت سال در زندان بود و در شرایطی که رای به تایید دیوانعالی رسیده بود و مقدمات اجرای حکم برای روز بعد انجام می‌شد با تلاش قاضی شعبه ششم اجرای احکام کیفری کرج و سایر همکاران و خیرین، این پرونده منجر به سازش شد.

مددی با بیان اینکه تلاش همکاران وی در دادسرا و همچنین شورای حل اختلاف مستقر در زندان برای انجام سازش در پرونده‌های مختلف است تصریح کرد: این تلاش‌ها بدون گذشت شکات در پرونده‌های کیفری و اولیای دم در پرونده‌های قصاص نفس و همچنین تلاش و همراهی خیرین به نتیجه نمی‌رسد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403072115950
  • خبرنگار : 50022

برچسب‌ها